۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85144781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قصه به رویاسازی روزانه کودک کمک می کند

۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳
کد خبر: 85144781
قصه به رویاسازی روزانه کودک کمک می کند

قزوین - ایرنا - یکی از قصه گویان قزوینی گفت: قصه به کودک تصویرهایی ارایه می دهد تا ضمن کمک به رویاسازی ها، جهت گیری بهتری را نیز در زندگی روزمره وی ایجاد می کند.

لیلا ابراهیمی به عنوان تنها برگزیده استان قزوین در مرحله نهایی جشنواره قصه گویی نهاد کتابخانه ها با عنوان "نهال امید" قرار دارد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره با وجود اینکه کمی طولانی شد اما از کیفیت مطلوبی برخوردار بود که از این جهت یک خسته نباشید بایستی به برگزار کنندگان این دوره از جشنواره گفته شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این قبیل برنامه های فرهنگی در افزایش سطح توانایی و مهارت های کتابداران، تصریح کرد: فکر می کنم اگر این جشنواره هر سال یک مرتبه برگزار شود علاقه مندان و قصه گویان نیز با تسلط و مهارت بیشتری در آن حضور پیدا می کنند.

این قصه گوی قزوینی خاطرنشان کرد: به طور قطع، برگزاری جشنواره قصه گویی و ایجاد فضای رقابت و تعامل قصه گوها با یکدیگر بر ارتقای سطح مهارت های فردی و افزایش اعتماد به نفس فعالان در این عرصه می افزاید و موجب می شود تا آنان از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

ابراهیمی با اشاره به اقدام ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی کشور در اجرای جشنواره نهال امید، افزود: این رویداد، اتفاق مهمی است زیرا سرمایه گذاری برروی قصه و قصه گویی در واقع سرمایه گزاری برای نسل آینده است.

به گفته وی، قصه، کودک را سرگرم می کند، او را از درونش آگاه می کند و باعث رشد شخصیت او می شود، کودک با کمک محتوای قصه خود را تشریح می کند و به تخیل خود ابعاد تازه ای نیز می بخشد.

ابراهیمی، تجربه شرکت در جشنواره قصه گویی نهال امید را لذت بخش دانست و یادآور شد: حضور در جمع کتابداران کتابخانه های عمومی اتفاق خوبی بود و موجب شد بتوانیم تجربیات خود را در این زمینه با هم به اشتراک بگذاریم تا جایی که شوق و استقبال گسترده همکاران کتابخانه ها از قصه های مطرح شده بیانگر نتیجه بخش بودن این رویداد بود.

گفتنی است، لیلا ابراهیمی قصه گو و مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان قزوین با قصه "هزار بوسه ی پرپری" اثر "کلر ژوبرت" نویسنده فرانسوی (موضوع: مهارت نه گفتن) در دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی "نهال امید" شرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دومین دوسالانه جشنواره قصه‌گویی با عنوان "نهال امید" از مردادماه سال گذشته آغاز شده و پس از برگزاری های استانی و منطقه ای به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده است.

در این دوره از مسابقات، استان قزوین ۲ برگزیده منطقه ای داشت که با انصراف "مینا عابدی" به دلیل مسایل شخصی، لیلا ابراهیمی دیگر برگزیده بخش ملی دومین دوسالانه ی جشنواره در مرحله پایانی این مسابقات قرار دارد.

جشنواره ملی قصه گویی "نهال امید" از فردا /سه شنبه/ تا پنجشنبه هفته جاری به میزبانی منطقه ارس برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha