۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85250248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفته ملی کودک و اجرای ۴۰۰ برنامه در قزوین

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85250248
هفته ملی کودک و اجرای ۴۰۰ برنامه در قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین از برگزاری ۴۰۰ برنامه در هفته ملی کودک خبر داد و گفت: اجرای این تعداد برنامه به منظور افزایش سطح نشاط و ایجاد حال خوش زندگی در بین کودکان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدعلی‌اکبر موسوی روز شنبه به مناسبت هفته ملی کودک و در نشست خبری اظهار کرد: برنامه‌های این هفته از امروز تا ۲۱ مهرماه جاری با شعار "کودکی بهتر، زندگی بهتر" برگزار می شود که به همین مناسبت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برنامه‌های متعددی را تدارک دیده است.

موسوی با بیان اینکه کانون پرورش فکری با استفاده از ظرفیت کارشناسان و مربیان متخصص و خبره خود در حوزه کودک و نوجوان بیشترین اثرگذاری فرهنگی و تربیتی را دارد، افزود: با کمک مربیان در تلاش هستیم کودکان را با برخی مسایل از جمله فرهنگ بومی، ملی و دینی میهن خود آشنا کنیم و استعدادهای آنها را نیز به سمت فرهنگ معیار سوق دهیم.

این مسوول با بیان اینکه کم‌کاری در حوزه کودک و نوجوان صدمات جبران‌ ناپذیری را در آینده به همراه خواهد داشت، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل کمبود مراکز این کانون در سطح استان تنها یک درصد از دانش آموزان از این برنامه ها استفاده می کنند و امکان ارایه خدمات به سایر افراد را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با برخورداری از ۱۶ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار شهری و روستایی و یک کتابخانه پستی در سراسر استان علاوه بر امانت کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان، خدمات رسانی فرهنگی، هنری، ادبی و علمی را به انجام می رساند.

موسوی، اصلی‌ترین برنامه کانون پرورش فکری کودکان استان قزوین را حول محور کتاب و کتابخوانی دانست و اضافه کرد: قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی، مطالعه و تحقیق از جمله برنامه‌های کتاب محور کانون به شمار می‌روند و بیش از ۱۹۱ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون به اعضا در طول سال امانت داده می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین بر کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان و حمایت و پرورش این موضوع تاکید کرد و افزود: هم اکنون هشت هزار و ۲۰۰ عضو در رده سنی چهار تا ۱۸ سال در کانون پرورش فکری استان مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۶۵ درصد اعضا دختر و ۳۵ درصد نیز پسر هستند.

موسوی با اشاره به برگزاری برنامه های هفته ملی کودک، اظهار کرد: دیدار اعضا و مربیان کانون با استاندار و نماینده محترم ولی فقیه در استان، جشن پرواز بادبادک‌ها، اجرای نمایش با نمایشخانه سیار در شهرستان‌های استان، دیدار با کودکان بیمار بیمارستان قدس، برگزاری فستیوال بازی‌های خلاق، بازدید از مکان‌های تاریخی و عضویت رایگان در کانون از جمله برنامه های اجرایی این کانون است.

۱۵ تا ۲۱ مهرماه به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha