۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85145223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲۸ تیم " دادرس" دانش آموزی در خوزستان تشکیل شده است

اهواز- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۴۲۸ تیم دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) در مدارس استان بعد از دریافت آموزش از هلال احمر تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا وحید شعبانی دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح دادرس برای تربیت کودکان و نوجوانان آشنا با علم امدادرسانی برگزار می‌شود بیان کرد: ۱۷هزار و ۴۱۶ دانش آموز خوزستانی طی ۶۲۹ دوره آموزشی در۴۵۰ مدرسه با آموزه‌های امداد و کمک‌های اولیه آشنا شدند.

وی افزود: مباحثی اعم از پناهگیری، خروج اضطراری، حمل مصدوم، اسکان اضطراری، ارزیابی، آتل بندی و موارد مهم دیگر در این طرح آموزش داده شد که در زمان وقوع حادثه و بحران این معلومات می‌تواند زمان امدادرسانی را بسیار کوتاه کند.

شعبانی بیان کرد: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خود امدادی، دگرامدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: ۵۰ نفر از برگزیدگان تیم‌های دادرس استان در المپیاد استانی برای سنجش میزان آموزه‌های آن ها به رقابت می‌پردازند.

طرح دادرس (آماده در روزهای سخت ) توسط هلال احمر، طی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش اجرایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha