روسیه با وجود تحریم‌ها با قدرت در بخش اقتصادی عمل می‌کند

تهران- ایرنا- معاون بخش انگلیسی زبان خبرگزاری اسپوتنیک طی مصاحبه با سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ به این جمع‌بندی رسیده است که روسیه در حوزه اقتصاد جهانی نه تنها کشوری منزوی نخواهد بود بلکه تحت تحریم‌ها پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دارد و در حوزه اقتصادی با قدرت عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا، در مجمع بین‌المللی اقتصاد سن‌پترزبورگ بسیاری از کشورهای جهان با صنایع خود شرکت کردند که نشان داد روسیه هنوز به دنبال این است که این شهر را به عنوان پلی تجاری به دنیای خارج نشان دهد.

«سیمس دیمیتری» معاون بخش انگلیسی زبان خبرگزاری اسپوتنیک روسیه طی یادداشتی با عنوان "آینده اقتصاد روسیه" حضور چهار روزه خود در مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ را صرف مصاحبه با سرمایه‌گذاران خارجی کرده و اعتقاد دارد روسیه با وجود تحریم‌ها هنوز با قدرت به کار خود در بخش اقتصاد ادامه می‌دهد.

طی ۱۵ ماه گذشته، اقتصاد روسیه دستخوش تغییرات تاریخی شده است. آمریکا و اتحادیه اروپا چندین دور تحریم را با هدف فلج کردن بخش مالی، حمل و نقل و لجستیک، پتانسیل صنعتی و صنایع فناوری روسیه اعمال کردند. این کمپین فشار به دولت‌های غربی محدود نشد و شرکت‌های چندملیتی متعددی کار خود را در بازار روسیه تعطیل کردند.

به اعتقاد نویسنده اسپوتنیک با وجود این تحریم‌های بی‌سابقه، اقتصاد روسیه انعطاف‌پذیری باورنکردنی از خود نشان داده است و این واقعیتی است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در جلسه عمومی مجمع بین‌المللی اقتصاد سن پترزبورگ بر آن تاکید کرد.

پوتین در سخنرانی خود گفت که نرخ بیکاری روسیه به پایین‌ترین سطح یعنی ۳.۳ درصد و نرخ تورم آن به ۲.۹ درصد کاهش یافته است که بسیار کمتر از اکثر کشورهای غربی است. پیش‌بینی می‌شود پس از تجربه یک رکود خفیف در سال ۲۰۲۲، اقتصاد روسیه در سال جاری ۱.۵ تا ۲ درصد رشد کند.

همان طور که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در سال گذشته وعده داده بود، همکاری غرب نتوانست روسیه را به یک کشور منزوی در اقتصاد جهان تبدیل کند. در عوض، صادرات روسیه در سال ۲۰۲۲ به بالاترین میزان در ۱۰ سال گذشته یعنی ۵۹۲ میلیارد دلار رسید.

این خبرنگار روس می‌گوید که در ملاقات با سرمایه گذاران خارجی در مجمع اقتصادی به این نتیجه رسیده است که با وجود علاقه کشورهای مختلف جهان برای سرمایه‌گذاری در روسیه، این کشور نه تنها از تحریم‌های غرب جان سالم به در برده است، بلکه این پتانسیل را دارد که تحت این تحریم‌ها پیشرفت کند.

راجنیش گوئنکا، یکی از رهبران جامعه تجاری هند می‌گوید: من در گذشته به بیش از یکصد کشور سفر کرده ام و می‌توانم بگویم که روسیه امروز کمتر از اروپا یا آمریکا نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha