۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱:۵۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85145646
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قدیروف: نیروهای چچنی حمله اوکراین در زاپوریژیا را دفع کردند

تهران- ایرنا- رمضان قدیروف رهبر چچن گفت که گردان «وستوک-احمد» نیروهای اوکراین را برای شکستن استحکامات دفاعی روس‌ها در منطقه زاپوریژیا را ناکام گذاشت.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، قدیروف دوشنبه شب در پیامی در تلگرام نوشت: مبارزان وستوک-احمد تلاش‌های دشمن برای شکستن خطوط دفاعی روسیه در منطقه زاپوریژیا را خنثی کردند.

وی با بیان انیکه «اقدامات سربازان ما موثر» است، افزود: نیروهای اوکراینی بدون آن که خساراتی به ما وارد کنند، تسلیحات خود را هدر دادند.

به گفته قدیروف، نیروهای اوکراینی مهمات خود را با بمباران مناطق مسکونی هدر دادند و این در حالی است که این مناطق خالی از سکنه شده‌اند.

رهبر چچن اظهار کرد: تبلیغات اوکراین حاکی است که ارتش روسیه مناطق غیرنظامی را نابود می‌کند. اما این کار توسط اشرار و نیروهای ناتو انجام می‌شود.

قدیروف افزود: همچنین انکار نمی‌کنیم که سربازان ما با سرنگون کردن پهپادهای دشمن اجازه نمی‌دهند که اقدام به گشودن آتش کنند.

رهبر چچن هفته گذشته گفت که نیروهای چچنی برای جلوگیری از حملات «گروه‌های خرابکار اوکراینی» به منطقه مرزی «بلگورود» روسیه اعزام شده‌اند.

وی در تلگرام نوشت: ساکنان مناطق مجاور اوکراین آرامش داشته باشند. هر کسی به مرزهای ما نزدیک شود پاسخ برق‌آسایی دریافت خواهد کرد.

قدیروف بهمن گذشته پیش‌بینی کرد که عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین ممکن است تا پیش از پایان سال جاری میلادی به پایان برسد.

قدیروف گفت که با اذعان کشورهای اروپایی به نادرست بودن مواضعشان، به زانو درآمدن غرب و وادار شدن کشورهای اروپایی به همکاری همه جانبه با فدراسیون روسیه، عملیات ویژه نظامی پیش از پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

وی افزود: برای این گزینه هیچ جایگزین نباید وجود داشته باشد و نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha