سفر امیرعبداللهیان به قطر، افزایش ثبات منطقه ای را به دنبال خواهد داشت

دوحه- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سابقه خوبی قطر در ایجاد و گسترش صلح منطقه‌ای، گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به دوحه می‌تواند به کاهش تنش ها در منطقه و افزایش صلح و ثبات و البته بالاتر رفتن سطح روابط دو کشور منجر شود.

ابراهیم رضایی که به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به قطر سفر کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی اعزامی ایرنا درباره اهداف و اهمیت سفر دوره‌ای رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان به عمان و قطر اظهار داشت: روابط ما با قطر روابط دیرینه ای است و ما همیشه با این کشور و «خاندان آل ثانی» ارتباط خوبی را داشته ایم.

وی با بیان اینکه قطر امروز یک بازیگر موثر و مهم منطقه ای به حساب می آید، گفت: در این سال‌ها دوحه به عنوان یک بازیگر و کاتالیزور موثر در مذاکرات میان ایران با برخی کشورها به ایفای نقش پرداخته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سفر وزیر امور خارجه به این کشور در راستای توسعه روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های اقتصادی و به طور خاص علمی و از طرفی هم در جهت افزایش همکاری های منطقه ای میان دو کشور به حساب می آید.

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه خوبی که قطری ها در ایجاد و گسترش صلح منطقه‌ای داشته اند، این سفر هم می‌تواند به کاهش تنش ها در منطقه و افزایش صلح و ثبات و البته بالاتر رفتن سطح روابط دو کشور منجر شود.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست همسایگی دولت سیزدهم و در سفر دوره‌ای به برخی کشورهای حوزه خلیج فارس دیشب وارد قطر شد؛ عمان مقصد بعدی سفر حسین امیرعبداللهیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha