۷۳درصد صاحبان مشاغل کهگیلویه و بویراحمد مالیات کمتر از یک میلیون داشته اند

یاسوج - ایرنا-مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: برای۷۳درصد از ۲۰هزار و ۱۰۰ مودی استان که فرم تبصره ۱۰پر کرده اند، مالیات از صفر تا یک میلیون تومان منظور شده است.

میلاد فرخان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۶۰درصد این مودیان از پرداخت مالیات معاف بوده اند. که این امر بیانگر عدالت مالیاتی است.

وی عنوان کرد: ۲هزار و۴۰۰ مودی کهگیلویه و بویراحمدی حدود تا یک میلیون تومان مالیات داشته اند که این میزان بیش از ۶۰درصد آنان است.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افرادی که یک تا پنج میلیون تومان مالیات پرداخت کردند حدود ۲ هزار و ۵۰۰نفر بوده و افراد با مالیات ۱۰ تا۲۰ میلیون تومان حدود ۹۰۰نفر بودند.

وی تاکید کرد: با تلاش کمیته مبارزه با فرار مالیاتی با هرگونه فرار مالیاتی بویژه با شیوه نادرست کارت به کارت بصورت ویژه برخورد خواهد شد .

فرخان تصریح کرد : مودیانی که فرار مالیاتی داشته باشند،ضمن محروم شدن از معافیت ها و بخشودگی های مالیاتی جریمه نیز خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه بویراحمد با فراخوان صاحبان مشاغل به ارائه اظهارنامه مالیاتی تا پایان خرداد ماه سال جاری افزود: مودیانی که تا ۶۷میلیارد و۲۰۰میلیون ریال فروش کالا و خدمات داشته اند، می توانند از فرم تبصره ۱۰۰استفاده نمایند.

وی بیان کرد: ادارات امور مالیاتی روزانه در ۲شیفت صبح و عصر آماده پاسخگویی و مشاوره مودیان مالیاتی هستند.

فرخان خاطرنشان کرد:صاحبان مشاغل واجد شرایط که به هر دلایلی فرم تبصره ۱۰۰برای آنان بارگذاری نشده است ، نسبت به ارائه اظهاراظهارنامه سریعتر اقدام نمایند.

وی به عدالت مالیاتی اشاره کرد و افزود:سهم مشاغل و بازار از درآمدهای مالیاتی استان چهار درصد است .

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با تشریح فرایند اظهارنامه صاحبان مشاغل در خرداد ماه جاری گفت در این مدت ۲۰هزار و۱۰۰نفر از صاحبان مشاغل فرم تبصره پرکردند که بیش از ۱۲هزار نفر از این تعداد معاف شدند .

فرخان ابراز کرد: سال گذشته حدود ۳۰۰میلیارد تومان از محل عوارض مالیات برارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها ، روستاهای بدون دهیاری و امور عشایر پرداخت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha