به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، دفتر رسانه این وزارتخانه ضمن بیان مطلب فوق، در خصوص روند صادرات شرکتهای تراکتورسازی به مشتریان خارجی، اعلام کرد: برنامه صادراتی فقط یکی از واحدهای تولیدکننده، صادرات چهار هزار دستگاه به کشورهای هدف است.
این دفتر با اشاره به اولویت اصلی دولت در تامین نیاز بازار و کشاورز داخلی است، یادآور شد: طبق برنامهریزی انجام شده، پس از تامین نیاز داخلی، در نهایت مازاد محصولات تولید شده، صادر میشود.
دفتر رسانه وزارت صمت با اعلام اینکه هم اکنون شرکت تراکتورسازی تبریز با ۲۵ کشور خارجی برنامه صادراتی دارد که یکی از مهمترین این کشورها ونزوئلا است، تاکید کرد: سود حاصل از صادرات به کشورهای آمریکای لاتین و همه بازارهای صادراتی، چندین برابر سود حاصل از فروش در داخل کشور است. ضمن اینکه قیمت فروش به خریداران خارجی هم ۲ برابر قیمت داخلی است.
این دفتر درباره هزینههای مربوط به حمل و نقل صادراتی تراکتور، اینگونه توضیح داد: هزینه حمل به کشور ونزوئلا بسیار ناچیز است و توسط مشتری پرداخت میشود زیرا برنامه و نحوه فروشمان محصولات ایرانی از درب کارخانه است و همه هزینههای حمل (صادرات) به کشورهای هدف، توسط مشتریان پرداخت میشود.
نظر شما