درهای سینمای روسیه به روی فیلم‌های ایرانی باز است

مسکو- ایرنا- مدیر بخش بین‌الملل اتحادیه سینماگران فدراسیون روسیه با اشاره به سیر مناسبات تهران – مسکو گفت:‌ درهای سینماهای روسیه به روی فیلم‌های هنرمندان ایران باز است و در هر مکانی که طرف ایرانی علاقه‌مند باشد، آماده پخش فیلم‌ها هستیم.

یوری ایوانویچ کولوسوف (Yuri Ivanovich Kolosov) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود: فیلم‌های سینمایی ایران، میهمان نادری در سینمای روسیه نیستند بلکه به طور مرتب شاهد نمایش این آثار در اتحادیه سینماگران روسیه هستیم، منتها باید این روند تقویت شود.
وی اظهار داشت:‌ همواره از حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های فیلم در مسکو و دیگر مناطق فدراسیون روسیه استقبال و زمینه حضور این آثار را فراهم می‌کنیم.
مدیر بخش بین الملل اتحادیه سینماگران فدراسیون روسیه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری این اتحادیه و بنیاد سینمایی فارابی گفت:‌ بر اساس این تفاهم‌نامه،‌ تهران و مسکو در زمینه نه تنها نمایش آثار سینمایی،‌ بلکه تولید مشترک فیلم نیز همکاری‌های خود را افزایش می‌دهند.
کولوسوف ادامه داد: بنا بر این تفاهم نامه و در تعامل با بنیاد سینمایی فارابی، برگزاری رویدادها و هفته های فیلم را با هدف افزایش تعاملات سینماگران ایرانی و روسی دنبال خواهیم کرد.

بنیاد سینمایی فارابی و اتحادیه سینماگران فدراسیون روسیه، سه شنبه تفاهم نامه همکاری در زمینه تولید فیلم و برگزاری رویدادهای مشترک امضا کردند.
در این آیین که سه شنبه با حضور کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دفتر اتحادیه سینماگران فدراسیون روسیه برگزار شد، این تفاهم نامه به امضای نیکیتا میخالکوف رئیس این اتحادیه و همچنین سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha