سیاوش محمودی روز چهارشنبه در همایش علمی و کاربردی بررسی علل بروز خرابیهای زودرس در رویههای آسفالتی و راهکارهای اجرایی آن، که در هتل نیشکر اهواز برگزار شد بیان کرد: ساخت معبر و اجرای آسفالت پرهزینه ترین و از اساسیترین وظایف شهرداری است که در دید عمومی، مردم شهرداری را به آسفالت آن میشناسند.
وی افزود: پارسال بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه آسفالت اهواز هزینه شد و امسال نیز حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال برای آن درنظر گرفته شده که انتظار می رود تحول چشمگیری در آسفالت اهواز رقم بخورد.
رییس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: اهواز در حوزه مساله آبهای سطحی شرایط خاصی دارد و این مساله عمر آسفالت را در اهواز کاهش میدهد، لذا امروزه باید به سمتی برویم که با بکارگیری روش های علمی بتوانیم هزینهها را کاهش و عمر آسفالت را افزایش داد.
محمودی با اشاره به مواد تشکیل دهنده آسفالت مرغوب گفت: اجرای درست و نگهداری پس از مرغوبیت مواد تشکیل دهنده آسفالت، از اهمیت مهمی برخوردار است که انتظار داریم همکاران حوزه فنی و عمرانی با دنبال کردن روشهای علمی این مهم را در اجرای آسفالت در نظر داشته باشد.
وی با گلایه از انجام نشدن درز گیری در ترکهای آسفالت خیابانها و معابر اهواز افزود: انجام این روش یکی از روشهای تایید شده در مبحث نگهداری آسفالت است که در استحکام و حفظ آسفالت بسیار مهم بوده و در بسیاری از شهرها در حال انجام است.
رییس شورای اسلامی شهر اهواز مساحت معابر شهری اهواز را حدود سه هزار هکتار یعنی بالغ بر ۳۰ میلیون متر مربع خواند و گفت: حدود ۳۰ درصد معابر اهواز بر اساس اعلام آمار رسمی، به آسفالت نیاز دارند که با نگاه به هزینه بالای آن میطلبد که در مقوله نگهداری و حفظ آسفالت توسط همکاران فنی و عمرانی دقت ویژهای به کار گرفته شود.
وی همچنین درباره آسفالت نوارهای حفاری آبفا بیان کرد: اجرا نشدن صحیح آسفالت به ویژه در نوارهای حفاری آبفا باعث بروز مشکلات از جمله آسیب به آسفالت و افزایش هزینهها میشود که انتظار داریم در این حوزه برای جلوگیری از هدر رفت هزینهها و جلب رضایت شهروندان، آبفا نیز دقت لازم را در زیرسازی و آسفالت نوارهای حفاری خود انجام دهد.
نظر شما