۱۲ هزار میلیارد تومان کار عمرانی حوزه راه آذربایجان‌غربی در حال اجراست

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به افتتاح برخی‌ طرح‌های عمرانی حوزه راه و پایانه‌های استان در سفر وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار میلیارد تومان طرح در مسیرهای مختلف مواصلاتی این استان در دست اجراست.

به گزارش ایرنا، سیدمحسن حمزه لو روز چهارشنبه در گفت وگوی خبری افزود: وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه اول تیر ماه به آذربایجان غربی سفر می‌کند که برنامه‌هایی از جمله افتتاح طرح و شروع عملیات اجرایی داریم که افتتاح سالن باری و مسافری پایانه مرزی رازی و ۱۴۸‌ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و همچنین راه‌های روستایی و روکش آسفالت از آن جمله است.

وی به وجود یک عقب ماندگی در حوزه راه در آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این بخش شد و یک سوم مصوبات سفر رییس جمهور (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) از نظر اعتباری به میزان هفت هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: از بازرگان تا تکاب در همه راه‌های اصلی استان فعالیت عمرانی در جریان است و در حال حاضر ۱۲ هزار میلیارد تومان کار در حوزه راه استان صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حوزه راه‌های منتهی به مرز هم توجه ویژه‌ای داریم البته در همه مرزها اقدامات خوبی انجام شده و یا در حال اجراست که اتمام مسیر بزرگراهی ارومیه - سرو و زیر بار ترافیک رفتن ۲۰‌ کیلومتز از مسیر خوی - رازی و همچنین اجرای مسیر بزرگراهی از ایواوغلی تا مرز بازرگان در قالب کریدور غرب کشور از آن جمله است.

حمزه لو همچنین با اشاره به توجه ویژه صورت گرفته به حوزه مسکن در استان اضافه کرد: در طرح نهضت ملی مسکن اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و در تامین زمین برای ساخت مسکن ملی دومین استان کشور هستیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر برنامه ریزی برای ساخت مسکن انجام و در این حوزه کار جدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی فردا پنجشنبه میهمان مردم و مسوولان آذربایجان غربی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha