۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85147150
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرهادیان: برای پاسخ‌گویی به نامه FIG با کمیته ملی المپیک هماهنگیم

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی از تشکیل کارگروهی تخصصی برای بررسی شبهات مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک خبر داد و گفت: برای پاسخ‌گویی به سوالات فدراسیون جهانی ژیمناستیک(FIG) درخصوص انتخابات فدراسیون ژیمناستیک ایران، با کمیته ملی المپیک هماهنگ هستیم.

به گزارش ایرنا، حواشی اخیر فدراسیون ژیمناستیک ایران درحالی پیگیری فدراسیون جهانی را به دنبال داشت که در نهایت این نهاد بین‌المللی ورزش در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک ایران، خواستار ارائه توضیحات در خصوص کم و کیف برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون شد.

کمیته ملی المپیک نیز با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان، خواستار پاسخ‌گویی به سوالات فدراسیون جهانی شد.

متعاقب این نامه، معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک، روند برگزاری انتخابات را تشریح کرد اما کمیته ‌المپیک با تاکید بر این‌که نامه وزارت ورزش فاقد معیارهای حقوقی برای ارسال به فدراسیون جهانی است و به سؤالات مطرح‌شده فدراسیون جهانی جوابی داده نشده، خواستار اصلاح نامه مذکور شده است.

این درحالی است که شنیده می‌شود کمیته ملی المپیک در نامه خود خطاب به وزارت ورزش صراحتا تاکید کرده است درصورتی که پاسخ متقنی به سوالات فدراسیون جهانی داده نشود، خطر تعلیق، فدراسیون ژیمناستیک ایران را تهدید خواهد کرد.

آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌گوی اختصاصی با ایرنا در واکنش به نامه کمیته ملی المپیک و پاسخ‌های مطرح شده از سوی وزارت ورزش و جوانان گفت: نامه‌ای از سوی کمیته ملی المپیک به وزارت ورزش ارسال شد. وزارت ورزش نیز پاسخ این نامه را به کمیته المپیک ارسال کرد.

وی افزود: بعد از ارسال پاسخ نامه به کمیته، کارگروهی متشکل از کارشناسان حوزه معاونت قهرمانی و همکاران اداره کل حقوقی وزارت ورزش نیز تشکیل شد و این کارگروه درحال بررسی کم و کیف برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ژیمناستیک است تا شبهاتی احتمالی برطرف شود و اگر قرار است تصمیمی گرفته شود، با هم‌فکری دوستان اتخاذ شود.

فرهادیان در واکنش به این‌که گفته می‌شود پاسخ سوالات فدراسیون جهانی در نامه ارسالی وزارت ورزش به کمیته ملی المپیک داده نشده و همین مسئله باعث تذکر کمیته ملی المپیک مبنی بر تعلیق احتمالی فدراسیون ژیمناستیک ایران شده، عنوان کرد: ما با همکاران‌مان در کمیته ملی المپیک هماهنگ هستیم و جلساتی را هم داشتیم و روز دوشنبه هم جلسه‌ای برگزار کرده و در این خصوص صحبت شد. جلسات دیگری هم در آینده خواهیم داشت و انشاا... درنهایت در نامه‌ای به فدراسیون جهانی ارسال خواهد شد که حاوی پاسخ سوالات این نهاد بین‌المللی باشد.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در پاسخ به این‌که فرصت ارسال پاسخ نامه فدراسیون جهانی چه تاریخی است، گفت: فکر می‌کنم چیزی حدود ۲۰ روز دیگر تا ارسال پاسخ نامه فرصت باقی است. البته این نامه باید از سوی کمیته ملی المپیک به فدراسیون جهانی ارسال شود. با این حال فکر می‌کنم تا چند روز آینده کمیته ملی المپیک، پاسخ را ارسال خواهد کرد.

فرهادیان درخصوص مجامع انتخاباتی پیش‌روی وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: انشاالله ۲۲ تیرماه مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کشتی را برگزار خواهیم کرد. ۲۷ تیرماه مجمع انتخاباتی بوکس برگزار می‌شود و البته در اثنای برگزاری مجامع انتخاباتی، به‌صورت مرتب و برنامه‌ریزی شده، مجامع عمومی و سالیانه فدراسیون‌های ورزشی برای تایید موارد مربوطه و خصوصا موارد مالی را برگزار می‌کنیم تا مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا انشاالله فدراسیون‌های ورزشی حاضر در بازی‌های آسیای هانگژو با حمایت و درایت وزارت ورزش با حداکثر توان‌شان در این رویداد مهم شرکت کرده و افتخارآفرین باشند. با هماهنگی خوبی که بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وجود دارد، انشاالله حضور خوب و موفقی در بازی‌های آسیایی خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha