وزارت ورزش پاسخ نامه فدراسیون جهانی را داد؛ فرضیه ابطال انتخاب ژیمناستیک کمرنگ شد

تهران- ایرنا- درحالی که شایعات متعددی از سرنوشت مبهم انتخابات ریاست فدراسیون ژیمناستیک و حتی ابطال قریب‌الوقوع انتخابات فدراسیون به گوش می‌رسید اما وزارت ورزش و جوانان در جلسه‌ای اخیر خود با کمیته ملی المپیک، ابهامات فدراسیون جهانی را بررسی کرد و مقرر شد کمیته ملی المپیک پاسخ نامه FIG را ارسال کند.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ژیمناستیک در حالی ۲۴ اسفند برگزار شد که طی آن عابد حقدادی به‌عنوان رئیس انتخاب شد. این مجمع پرحاشیه که در جریان برگزاری آن به زهرا اینچه‌درگاهی رئیس پیشین فدراسیون که اتفاقا نامزد ریاست مجدد هم بود اما صلاحیتش نرسید، در حالی تا آستانه لغو پیش رفت که درنهایت به دلیل حضور نماینده فدراسیون جهانی، انتخابات برگزار شد.

حواشی مجمع در حالی به گوش فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG) رسید که این نهاد بین‌المللی در تاریخ ۲۲ فروردین در نامه‌ای به کمیته ملی المپیک ایران، خواستار توضیحات شد. فدراسیون جهانی ۳ ماه به ایران فرصت داد تا به ابهامات موجود پاسخ بدهد.

طی این مدت جلسات زیادی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برگزار شد. این درحالی است که پیش‌تر در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه کمیته ملی المپیک در نامه‌ای به وزارت ورزش، اعلام کرده بود در پاسخی که این وزارت‌خانه برای ابهامات مطرح شده از سوی FIG تهیه کرده است، معیارهای حقوقی رعایت نشده و به سوالات مطرح شده این نهاد جهانی نیز پاسخی داده نشده است.

به همین منظور این نامه به مرحله اصلاح و بازنگری رفت و چهارشنبه ۲۱ تیرماه، وزارت ورزش و جوانان در جلسه‌ای با مسئولان کمیته ملی المپیک، ابهامات مطرح شده از سوی فدراسیون جهانی را مرتفع کرد و مقرر شد کمیته ملی المپیک در اسرع وقت پاسخ نامه فدراسیون جهانی ژیمناستیک را ارسال نماید.

طبق شنیده‌ها و برخلاف شایعات مطرح شده، گویا ماجرای ابطال انتخابات و ریاست عابد حقدادی بر فدراسیون ژیمناستیک منتفی است. این درحالی است که پیش‌تر گمانه‌زنی‌ها حاکی از ابطال قریب‌الوقوع انتخابات ۲۴ اسفند بود تا خطر تعلیق ژیمناستیک ایران را تهدید نکند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha