۴۱ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۹۷ میلیارد ریال در کنگاور تشکیل و کشف شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کنگاور گفت: طی خرداد ماه امسال، ضمن دستگیری ۴۵ نفر قاچاقچی، ۴۱ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۹۷ میلیارد ریال در کنگاور تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

به گزارش ایرنا، «هوشنگ یوسفی» روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سرسرای فرمانداری، اظهار کرد: مبارزه موثر، جدی و مستمر با قاچاق کالا خود نوعی حمایت از تولید داخل است و منجر به رونق تولید شده و در پی آن معضل بیکاری کاهش می‌یابد.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور تاکید فراوانی بر این امر دارند و خواهان مبارزه شدید با قاچاق کالا و ارز هستند.

معاون فرماندار کنگاور افزود: در این راستا نیز باید بازرسی‌ها سخت و منظم پیگیری شود که این امر موجب کاهش قاچاق کالا می شود ضمن آنکه اگر کالای قاچاقی وارد شد باید در اسرع وقت شناسایی و تعیین تکلیف شود.

یوسفی با بیان اینکه کشفیات حوزه قاچاق کالا نسبت به خردادماه۱۴۰۱ افزایشی بوده است، تصریح کردد: سال گذشته ۱۵ فقره پرونده به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کشف شد.

معاون سیاسی فرمانداری کنگاور عنوان کرد: نظارت و بازرسی همچنان که در مبادی ورودی به نحو مطلوبی در حال انجام است مبادی خروجی نیز نباید فراموش و بازرسی ها تشدید شود.

یوسفی در ادامه تاکید کرد: خرید گندم تنها در سیلوها و مراکز تعیین شده از سوی جهاد کشاورزی مجاز بوده و حمل آن به سایر شهرستان ها ممنوع است.

وی افزود: برخی دلالان که با آغاز برداشت گندم در شهرستان فعال تر می شوند اقدام به خرید و انتقال گندم می کنند که با آنها برخورد خواهد شد و کشاورزان نیز باید محصول خود را به نمایندگان مستقر در روستاهاف شهرها و یا کارخانه های آردسازی بفروشند.

شهرستان کنگاور با بیش از ۸۵ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha