۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85147420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

البرز رتبه نخست درمان و اشتغال معتادان را در کشور دارد

کرج – ایرنا –دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان البرز اعلام کرد: این استان رتبه نخست جمع آوری و درمان معتادان و ایجاد اشتغال برای آنان در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، " سید جعفر حسینی" روز چهارشنبه به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در نشست با خبرنگاران که در خانه مطبوعات البرز برگزار شد، افزود: طبق آمار اکنون پنج هزار معتاد متجاهر در البرز داریم که طبق برنامه ریزی تا پایان شهریورماه امسال تحت درمان قرار می گیرند.

وی ادامه داد: اکنون ۲ هزار و ۱۵۰ مددجو در مراکز بازپروری استان البرز تحت درمان و مراقبت های پزشکی قرار دارند.

حسینی گفت: سال گذشته هشت هزار و ۳۲۵ مددجو در این استان تحت درمان قرار گرفتند که البته امسال تعدادی از آنان دوباره تحت پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند.

دبیر ستاد مبارزه بامواد مخدر استان البرز گفت: بیشترین آمار معتادان البرز مربوط به مردان است و درصد کمی را زنان تشکیل می دهند.

وی با قدردانی از حمایت مسوولان عالی استان برای جمع آوری و درمان معتادان البرز افزود: اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی استان در بازپروری و درمان معتادان بیشترین نقش آفرینی را دارند.

حسینی بیان کرد: مددجویان مراکز بازپروری معتادان به لحاظ روحی و جسمی تحت درمان و مراقبت همیشگی قرار می گیرند.

وی به مدت زمان بهبودی معتادان اشاره کرد و گفت: برخی معتادان حتی تا یکسال درمان آنان به لحاظ روحی و جسمی ادامه دارد.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر البرز خاطرنشان کرد: بهبود یافتگان ضمن برخورداری از تسهیلات اشتغال از بیمه سلامت بهره مند می شوند.

وی یاد آور شد: مراقبت پس از خروج از مراکز بازپروری بر عهده برخی دستگاه های متولی و قضایی است.

وی گفت: با توجه به آثار مخرب مصرف موادمخدر بر روی جسم و روح افراد، مراقبت این افراد برای عدم بازگشت به مصرف زمان زیادی نیاز دارد.

حسینی تاکید کرد: تمام تلاش ها برای کاهش آسیب و سلامت اجتماعی معتادان معطوف شده است تا بتوان آنان را به آغوش گرم خانواده و اجتماع باز گرداند.

وی با اشاره به شهادت چهار هزار نفر و جانبازی ۱۴ هزار نفر در راه مبارزه با مواد مخدر در کشور، گفت: مبارزه با این معضل تا خشکاندن ریشه آن ادامه دارد.

حسینی گفت: اکنون پنج مرکز باز پروری معتادان در البرز فعال است که ۲ مرکز آنها در شهرهای چهارباغ و ماهدشت نمونه کشوری شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha