عضو هیات رییسه مجلس: نظریه تحول دولتی تشیع، ایران را فراتر از مرزهای ملی سوق می‌دهد

اهواز – ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: ایران امروز محصور در مرزها نیست و نظریه تحول دولتی تشیع ما را فراتر از مرزهای ملی سوق می‌دهد.

به گزارش ایرنا دکتر احمد نادری روز چهارشنبه در همایش روز ملی بسیج اساتید در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر بسط و تفصیل نظریه "تحول دولتی تشیع" اظهار کرد: شهید چمران از پیشگامان این نظریه و شهید قاسم سلیمانی توسعه دهنده آن محسوب می‌شود.

وی افزود: بر این اساس اراده ایران در منطقه رقم خواهد خورد و بسط حوزه نفوذی جمهوری اسلامی قابل توجه است که به مدد تفکر جهان وطنی کسب خواهد شد.

نادری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک تنه مقابل آمریکای جنایتکار ایستاد و معادلاتش را بر هم زد، گفت: باید در جهتی حرکت کنیم که جمهوری اسلامی به یکی از قطب‌های تعیین کننده معادلات در منطقه تبدیل شود.

عضو هیات علمی مردم شناسی دانشگاه تهران با اشاره به عدم موفقیت در تبدیل قهرمانان ملی به اسطوره گفت: این موضوع از نقاط ضعف جدی محسوب می‌شود و از شهید چمران تا شهید حاج قاسم سلیمانی را باید مورد توجه قرارداد که لازم است بسیج اساتید در این خصوص ورود کند.

وی با تاکید براینکه نباید درساختارهای معمول دانشگاهی حبس شویم، افزود: درگیرشدن با ساختارهای معمولی ما را از حرکت باز می‌دارد و یکی از دلایل کمتر موفق شدن در ارتباط بین دانشگاه و جامعه نیز به شمار می‌رود.

نادری اظهارکرد برای ایجاد تحول باید این ساختارها شکسته شوند تا بهتر بتوانیم به اهداف و چشم اندازهای درازمدت دست یابیم؛ ازآنجایی که دانشجویان اسیر مقاله نوشتن و کارهای صوری شده اند با وجود تولید سالانه چندین میلیون مقاله و کتاب، هیچ اتفاقی در کشور رخ نمی‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب شهید مصطفی چمران را به عنوان الگو برای پرورش شخصیت دانشگاهی معرفی می‌کند، گفت: بعد علمی، جهادی، عرفانی، هنری و جهان وطنی از جمله مهمترین ویژگی‌های شخصیت شهید چمران هستند که بسیج اساتید باید در جهت تحقق آنها حرکت کند.

وی اضافه کرد: شهید چمران در بعد جهادی یک رزمنده شجاع و موفق و با پشتکار و جدیت بود و مناجات‌ها، کتاب‌ها و اتصال وی به خالق هستی بعد عرفانی شهید چمران را نمایان می‌کرد.

نادری بیان کرد: شهید چمران با وجود آثار نقاشی قابل توجه، یک هنرمند تمام عیار محسوب می‌شود و در بعد جهان وطنی خود را محدود و محصور در مرزها نمی‌دانست.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شباهت‌های زیادی از نظر ابعاد وجودی مانند روحیه جهادی و جهان وطنی بین شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید چمران وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha