۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85147506
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پلیس کیش عرصه را بر کلاهبرداران رسید جعلی تنگ کرد

کیش – ایرنا - رییس پلیس آگاهی جزیره کیش با هشدار در مورد کلاهبرداری با ترفند ارائه رسیدهای جعلی واریز وجه، گفت: طی سه ماه نخست سال جاری تمامی کلاهبرداران پرونده‌های تشکیل شده با این ترفند، دستگیر شدند.

سرهنگ «داود سعدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع پنج مورد کلاهبرداری از طریق رسید جعلی واریز وجه در کیش طی سه ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: ارزش این پرونده‌ها ۶۰۰ میلیون ریال بود.

وی با بیان اینکه سودجویان و کلاهبرداران با استفاده از برنامه‌های رسید ساز جعلی، رسیدهای بانکی را جعل کرده و با ارائه آن به شهروندان از آنها کلاهبرداری می‌کنند، ادامه داد: در این نوع کلاهبرداری، کلاهبرداران و مجرمین هنگام خرید بعد از جلب اعتماد فروشنده با ادعای واریز وجه بصورت اینترنتی به کارت و حساب بانکی فروشنده و ارائه رسید جعلی واریز وجه، بدون اینکه وجهی به حساب بانکی فروشنده واریز کرده باشد کالا را از فروشنده دریافت و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رییس پلیس آگاهی جزیره کیش با تاکید بر اینکه شهروندان برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری، قبل از تحویل کالا و یا ارائه خدمات از واریز مبلغ مورد نظر به حساب خود مطمئن شوند، اضافه کرد: فعال کردن سامانه پیامکی حساب‌های بانکی از هر گونه واریز یا برداشت و چک کردن موجودی حساب خود با دستگاه کارتخوان، موبایل بانک و یا اینترنت بانک می‌تواند در این رابطه موثر باشد.

وی از هموطنان خواست تا در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha