به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز خدمات تحول دیجیتال کسب و کار براساس مدل تسهیلگری و همرسانی با مشارکت وزارت صمت و سازمان مدیریت صنعتی راه اندازی میشود. این مراکز با انتخاب مدل تسهیلگری، زبان مشترک بین فنآوران و صاحبان صنایع خواهند بود و تلاش خواهد داشت تا با انجام تعاملات کلان با انجمنها، شرکتها و پارکهای فنآوری، زمینه حضور فعال شرکتهای توانمند حوزه انقلاب چهارم و پنجم صنعتی را در صنایع فراهم کند.
برپایه این گزارش، با انعقاد تفاهمنامه جامع همکاری میان سازمان مدیریت صنعتی و دفتر خدمات کسبوکار وزارت صنعت، معدن و تجارت، طراحی و اجرای طرح «تشکیل، تأیید صلاحیت و رتبهبندی مراکز/شرکتهای تخصصی خدمات کسبوکار»، ایجاد و بهرهبرداری از «مرکز تأیید صلاحیت و رتبهبندی مشاوران حقیقی و حقوقی کسبوکار» و نیز اعتباربخشی و اعتبارسنجی بخشهای مختلف فعال در زیستبوم خدمات کسبوکار اعم از دولتی، عمومی، خصوصی، مردمنهاد و غیره با توجه به سابقه و تجربه سازمان مدیریت صنعتی، به این سازمان محول شد.
در این زمینه و در نشستی با حضور «ابوالفضل کیانیبختیاری» مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت، مقرر شد سازمان مدیریت صنعتی طراحی و اجرای برنامههای توانمندسازی و برگزاری دورههای آموزشی منتورینگ و کوچینگ برای سطوح مختلف مدیران و کارشناسان ستاد وزارت صمت، سازمانهای استانی، شرکتها و زیرمجموعههای تابعه و سایر متقاضیان واجدشرایط از طریق آموزشهای عمومی و تخصصی در حوزههای کسبوکار را بر عهده گیرد.
طرفین تفاهم کردند که نیازسنجی و برگزاری دورههای آموزشی مورد نیاز ادارات آموزش، پژوهش و فناوری سازمانهای صمت استانی در حوزههای گوناگون کسبوکار؛ و همچنین تأمین نیروی انسانی کلان ستاد وزارت صمت، سازمانهای استانی، شرکتها و زیرمجموعههای تابعه با برگزاری کانونهای ارزیابی و تأیید صلاحیت علمی، مهارتی، شغلی، حرفهای، شخصیتی و استعدادی متقاضیان از سوی سازمان مدیریت صنعتی، صورت پذیرد.
در این جلسه مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت بر گفتمانسازی، ایجاد بستر و تشکیل زنجیره بهمرسانی نهادهای حاکمیتی و دولتی، دستگاههای متولی، نخبگان، متخصصین و مراکز ارائهکننده خدمات کسبوکار با بخش خصوصی همچون شرکتهای صنعتی، تولیدی، خدماتی، تجاری، فناور و دانشبنیان بمنظور طرح و حل مسائل و مشکلات پیشروی کسبوکارها؛ و ارائه خدمات در زمینه طراحی و راهاندازی مراکز رشد و شتابدهی، کارخانههای نوآوری، مراکز تحقیق و توسعه موردنیاز صنایع، بنگاهها و کسبوکارهای با مقیاس بزرگ؛ با مشارکت طرفین تفاهم کردند.
ایجاد مراکز فناوری، هوشمندسازی و دانشبنیان اصناف با همیاری سازمانها، تشکلها، انجمنها، اتحادیهها و کانونهای صنفی و حرفهای؛ و همکاری در ایجاد زیستبوم فناورانه برای توانمندسازی، رشد و توسعه کسبوکارهای کوچک و متوسط؛ از دیگر موارد مورد تفاهم طرفین در این جلسه بود.
از دیگر خدمات و زمینه های همکاری مورد تفاهم می توان به ارائه خدمات مشاوره مدیریت به بنگاههای مختلف در حوزه توسعه کسبوکار (عارضهیابی، آسیبشناسی، احیاء، بازآفرینی، بهبود، ارتقاء و توسعه فعالیتهای جاری) در زمینههای معماری سازمان، موضوعات کلان و استراتژیک، منابع انسانی، حقوقی و امور قراردادها، برندینگ و هویت سازمانی، تبلیغات، توسعه محصول، تحقیقات بازار، زنجیره تأمین مواد اولیه، زنجیره تولید و عملیات، لجستیک، زنجیره عرضه، محصولات بازاریابی، مهندسی فروش، امور نمایندگان، ارزیابی عملکرد، بهرهوری و ارتقاء کیفیت، تعالی سازمانی، مدیریت دانش و تکنولوژی و فناوری و نوآوری، بیمه، مالیات، صادرات، واردات، امور بازرگانی، مالکیت فکری و اختراعات، ثبت برند و علائم تجاری، تأمین مالی، استانداردسازی، تجاریسازی محصولات و خدمات، مدیریت ارتباط با مشتریان و ...؛ اشاره کرد.
کیانی بختیاری و اسدی در این جلسه بر همکاری در برگزاری دورههای آموزشی توانمندسازی برای سطوح مختلف مدیران و کارشناسان صنایع، شرکتها، بنگاهها و سازمانها در حوزههای گوناگون کسبوکار در سراسر کشور و ارائه خدمات هوشمندسازی، تأمین فناوریهای پیشران، زمینهسازی استفاده از پدیدههای نوظهور بر پایه هوش مصنوعی، دادهکاوی، دادههای کلان، بلاکچین، رمزارزها و ... در راستای توانمندسازی و توسعه کسبوکارها با همکاری شرکتهای فعال و صاحبنام در این حوزه؛ تفاهم و تاکید کردند.
در پایان نشست، «ابوالفضل کیانیبختیاری» مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسبوکار وزارت صمت، تفاهمنامه همکاری را امضا و بین همدیگر مبادله کردند.
نظر شما