تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری قطعه سوم آزادراه ارومیه - تبریز امضا شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری قطعه سوم آزادراه ارومیه - تبریز در وزارت راه و شهرسازی امضا و به تصویب رسید.

سیدمحسن حمزه‌لو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محور آزادراهی ارومیه - تبریز با اتصال ۲ مرکز استان به یکدیگر باعث کاهش مسافت بین شهرهای ارومیه و تبریز می شود ‌و علاوه بر اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور، به کریدور بزرگراهی غرب در داخل حوزه استحفاظی آذربایجان غربی متصل بوده و به پایانه مرزی سرو نیز دسترسی دارد.

وی اضافه کرد: این محور به طول ۱۵۱ کیلومتر در ۶ قطعه تفکیک شده که قطعات یک و ۲ به طول ۴۰ کیلومتر در حوزه آذربایجان غربی قرار دارد و سایر قطعات در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی است.

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: قطعه ۳ این محور آزادراهی به طول ۱۷ کیلومتر در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی بوده که شامل ۲ دستگاه تونل به طول ۲ کیلومتر است و با اجرای این تونل ها، مسیر ارومیه - تبریز نزدیک ۱۵ کیلومتر کوتاهتر می شود که در کاهش تصادفات هم بسیار موثر است.

حمزه‌لو اظهار کرد: برای اجرای این طرح، شرکت مادر تخصصی ساخت و زیربناهای حمل و نقل کشور، تفاهم نامه ای با سرمایه گذار جدید جهت از سرگیری عملیات اجرایی امضا کرده که گام موثری در اجرای این طرح مهم زیرساختی است.

ارومیه و تبریز از طریق جاده ای ۱۳۵ کیلومتری به هم‌ متصل می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha