۱ تیر ۱۴۰۲، ۸:۱۱
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85147971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوای شهر لنده از ۴۳درجه سانتی گراد گذشت

یاسوج- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت:دمای هوای شهر لنده گرمترین نقطه این استان در شبانه روز گذشته به ۴۳.۸درجه سانتیگراد رسید.

ولی بهره‌مند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی دیگر مناطق گرمسیری شامل امامزاده جعفر ۴۳، دوگنبدان ۴۲،لیکک ۴۱.۳ و دهدشت ۴۰.۸درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:حداکثر دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته در شهرهای سردسیری یاسوج ۳۴.۴ ،سی سخت ۳۲ و مارگون ۳۱درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت کمینه دمای هوای شهرهای مارگون ۱۵، یاسوج و سی سخت ۱۶،دهدشت ۱۷،امامزاده جعفر۲۰،دوگنبدان ۲۱،لنده ۲۵ و لیکک ۲۷ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

بهره مند عنوان کرد: وضعیت دمای استان در شبانه روز آینده پایدار خواهد بود.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ منطقه گرمسیری و سردسیری و ۶ ایستگاه هواشناسی است.

تفاوت دمای هوای این استان چهارفصل در گرمترین و سردترین نقاط برخی اوقات سال از ۳۰ درجه می گذرد.

در همین شبانه روز گذشته دمای هوای گرمترین و خنک ترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شد این روزها در حالی که ساکنان شهر مارگون با دمای صبحگاهی ۱۵ درجه سانتیگراد صبحگاهی بهاری را تجربه می کنند گرما در شهرستان های جنوبی استان به اوج خود رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha