بررسی طرح‌های اشتغالزا در هرمزگان به روز شد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: بررسی تقاضاهای طرح‌های اشتغالزایی در کارگروه امور زیربنایی و تصویب آنها در شورای برنامه‌ریزی طی سال های گذشته با تاخیر انجام شده بود که اکنون این زمان به حداقل رسیده و می توان گفت این بررسی‌ها به روز شده است.

مهدی دوستی شامگاه چهارشنبه پس از نشست شورای برنامه ریزی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند منظمی برای بررسی طرح‌ها پایه‌ریزی شده و طرح‌های متقاضیان بعد ازبررسی در کارگروه امور زیربنایی، بلافاصله در شورای برنامه‌ریزی مطرح و برای آنها تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته ۶۸ طرح در کارگروه امور زیربنایی مطرح شد و در فاصله چند روزه، ۴۶ طرح که مدارک و پرونده‌های آنها تکمیل بود در شورای برنامه‌ریزی استان بررسی شدند.

به گفته رییس شورای برنامه‌ریزی هرمزگان هفته آینده نیز ۳۱ طرح در شورای برنامه ریزی استان بررسی خواهد شد.

دوستی تصریح کرد: در روند جدید، طرح های باقیمانده از سال گذشته تعیین تکلیف شدند و متقاضیان سرمایه گذاری‌های جدید نیز در فاصله کوتاهی پس از تقاضا، در صورت کامل بودن مدارک و مستندات قانونی پاسخ خود را دریافت می کنند.

وی همچنین از تصویب اصلاحات طرح جامع شهر جاسک خبر داد و اضافه کرد: این اصلاحات با در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی، رعایت حریم ۶۰ متری ساحل و موارد خدماتی و نظارتی، به تایید نهایی رسید.

در چهارمین نشست شورای برنامه ریزی استان، ۴۶ طرح در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات و خدماتی با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی متولی آنها بررسی شد.

از نکات قابل تامل این نشست، دقت و حساسیت استاندار هرمزگان بر روی تمامی طرح ها بود.

دوستی درباره مواردی مانند صلاحیت فنی و مالی متقاضی، واقع شدن طرح در محل مناسب، ارتباط احتمالی متقاضی با بخش دولتی و دستگاه اجرایی متولی طرح و یا تراکم طرح‌های مشابه در یک منطقه خاص از مدیر مربوطه توضیح می‌خواست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha