یکهزار و ۵۲۶ طرح در نشست شورای برنامه ریزی هرمزگان مورد بررسی قرارگرفت

یبندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: یکهزار و ۵۲۶ طرح با تسهیلات ۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸در نشست شورای برنامه ریزی استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ،مهدی دوستی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی هرمزگان که با تمرکز بر تسهیلات از محل تبصره ۱۸ تشکیل شد، افزود: از مجموع ۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلاتی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، ۵۵۰ میلیارد ریال به سرمایه در گردش بوده که بیشتر برای تولید آبزیان و پرورش دام و طیور است و ۹ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال نیز مربوط به تسهیلات سرمایه ثابت می باشد.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه از قبل گروهای کارشناسی تمام ابعاد مختلف این طرح‌ها را مورد بررسی قرار داده بودند و تصمیم سازی صحیحی انجام شده بود و بخش عمده‌ای از این طرح‌ها تصویب شد و بخش کوچک باقی مانده نیز به نشست هفته آینده موکول شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مجموع طرح‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت، بیش از سه هزار و ۸۰۰ نفر تعهد اشتغال دارند که از هفته آینده به تفکیک دستگاه‌ها می‌توانند مراجعه کنند و وام‌های خودشان را از بانک‌های عامل دریافت کنند.

دوستی افزود: بیشترین طرح‌ها در حوزه کشاورزی شامل گلخانه‌ داری و اصلاح باغات، شیلات و آبزی پروری، گردشگری و صنایع دستی و انرژی‌های نو و پنل‌های خورشیدی تعیین تکلیف شدند.

وی گفت: در حوزه طرح‌های صنعتی هم بنگاه‌های حوزه صنعت و هم معدن و تجارت تسهیلات مورد نیازشان مورد بررسی قرار گرفت که بیشتر آن ها مورد تصویب قرار گرفت. 

استاندار هرمزگان ادامه داد: امیدوار هستیم این اعتبار نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال را که در تسهیلات تبصره ۱۸ مصوب شده است، بتواند تحول جدی در عرصه اشتغال استان هرمزگان رقم بزند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha