شهریور ماه زمان برگزاری سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان تعیین شد

تبریز- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: سی و ششمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی ایران - آذربایجان شهریور ماه سالجاری و با حضور تیم های داخلی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حبیب ستوده نژاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، این دوره از تور چهار تا نهم شهریور ماه در پنج مرحله برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد تیم های شرکت کننده و همچنین مسیرهای برگزاری تور هنوز مشخص نبوده و بعدا اعلام می شود.
ستوده نژاد همچنین از برگزاری تور دوچرخه سواری کندوان که در فدراسیون جهانی "UCI" ثبت شده خبر داد و گفت: این تور نیز به صورت بین‌المللی و با حضور تیم‌های داخلی و خارجی، چهارم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره این تور در سال ۱۳۶۵ و جریان جنگ تحمیلی با عنوان تور دوچرخه‌سواری دور دریاچه ارومیه و با شرکت تیم‌های ایرانی آغاز شد و در سال‌های بعد نام آن به تور دوچرخه‌سواری آذربایجان تغییر یافت.

در ششمین دوره این تور تیم‌هایی از کشورهای مختلف در این تور مشارکت کردند تا این تور از تور ملی به تور بین‌المللی ارتقا یافت و در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ قسمتی از مسیر تور در داخل جمهوری خودمختار نخجوان برگزار شد و از سال ۲۰۱۳ نام تور به تور دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) تغییر داده‌ شد.

در دوره گذشته این تور تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک قهرمان انفرادی و تیمی را تصاحب کرد در پاین سی و پنجمین دوره جانی مارشال از تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک که پیراهن طلایی تور را از ابتدای مسابقات تصاحب کرده بود، با حفظ این پیراهن توانست در صدر برترین رکابزنان قرار گیرد و فاتح تور سی‌ و پنجم شود.

در مجموع تیمی نیز تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک با زمان کلی ۵۸ ساعت و یک دقیقه و ۲۶ ثانیه بر جایگاه نخست قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha