استاندار مازندران: برای پیشبرد اقتصاد باید از سبک زندگی شهدا الگو گرفت

نوشهر- ایرنا- استاندار مازندران گفت: امروز در موضوع اقتصاد راه های نرفته داریم برای رسیدن رو به جلو در این بخش باید از سبک زندگی شهدا مانند شهید چمران الگو بگیریم .

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی پور روز پنجشنبه در آیین معارفه فرماندار جدید شهرستان نور افزود : امروز جامعه مدیریتی ما تشنه سبک مدیریتی شهدایی چون شهید چمران و شهید سردار سلیمانی است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت قبل اظهارداشت: دولت قبل هشت سال تمام به بهانه برجام کشور را به عقب انداخت.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شکل گیری دولت مردمی سیزدهم تلاش های فراوانی در این استان صورت گرفت و تولید یک میلیون تن مرکبات را به پنج میلیون تن رساندیم، منتهی زیرساخت های مربوط هنوز سنتی است.

استاندار مازندران یادآور شد: در این دولت مهم ترین راهبرد این بود که صادرات را بر اساس شاخص یعنی فراهم سازی زیر ساخت ها بود توسعه یابد که شناسنامه دار کردن باغ ها از جمله آنها بوده است.

حسینی پور، صادرات مرکبات به چین را از جمله نمونه های این بخش برشمرد و گفت : سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار صادرات کشاورزی مازندران بود که در این دولت ارتقا پیدا کرد این در حالی که در گذشته ۳۵۰ میلیون دلار تا ۴۰۰ میلیون دلار بود.

استاندار مازندران: برای پیشبرد اقتصاد باید از سبک زندگی شهدا الگو گرفت

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت های شهرستان نور تصریح کرد : در شهرستان نور همه مسوولان امر باید مزیت های این منطقه را شناسایی و اولویت بندی کنند غیر از این اقدامات مشمول کارهای روزمرگی می شویم.
وی ادامه داد: مهم ترین راهبرد مدیران آن است در هم افزایی با مسوولان محلی بن بست ها را باز کردند به طور مثال سال گذشته حدود ۹۷ واحد تولیدی غیر فعال را به چرخه تولید بازگشت و حتی رشد حدود چهار درصدی در حوزه اقتصاد دست یافتیم.
مقام عالی دولت در مازندران اظهارامیدواری کرد در سایه هم افزایی، همراهی و برادری بتوان برای توسعه همه جانبه شهرستان نور تلاش کرد و نور جزو یکی از شهرستان هایی است که با تمدن بزرگ، انسان های فاخر و اندیشمند راه توسعه و پیشرفت دارد.
حسینی پورنوری تاکید کرد : همه باید به لحاظ فکری، عملی و نظری برای توسعه این شهرستان برنامه ریزی و تلاش کنند، نور مزیت های فراوانی دارد و بخش چمستان و تمدن چند هزار ساله نظیر بلده همه از مزیت های این منطقه است.

استاندار مازندران: برای پیشبرد اقتصاد باید از سبک زندگی شهدا الگو گرفت

استاندار مازندران به ظرفیت های این استان در بخش های مختلف اشاره و اضافه کرد : باید برای جوانان فضای کسب و کار را فراهم کرد و در توانمند سازی ۵۰۰ روستا می توان از این ظرفیت برای اشتغال جوانان بهره برد.
وی یادآور شد : تنها کاری کردیم این بود که بهترین زمین ها را با نازل ترین قیمت در اختیار خوش نشین ها فروختیم و مهم این که باید برای جوانان از ظرفیت های گردشگری اشتغال ایجاد کرد، چرا باید جوانان به سمت اشتغال کاذب سوق یابند.
به گفته وی سالانه شمار زیادی از فرهنگ دوستان علاقه مند به نیما یوشیج به روستای یوش می روند اما از این ظرفیت تاریخی برای کسب درآمدزایی استفاده نکردیم.
امروز سرمایه گذاران زیادی آمده اند سهم شهرستان نور در این بخش چه میزان است البته مردم هم باید همراهی کنند سرنوشت هر قومی خود آن مردم تغییر می دهند
حسینی پور نوری اضافه کرد : یکی از سیاست های دولت محرومیت زدایی است و خوشبختانه نور در این حوزه خوب درخشید و دربخش توسعه زیرساخت ها کارهای عمرانی زیادی در این شهرستان انجام گرفته است.

استاندار مازندران: برای پیشبرد اقتصاد باید از سبک زندگی شهدا الگو گرفت
وی گفت : شهروندان نوری در دوران اغتشاشات با جریان های ضد انقلاب همراهی نکردند که جای تقدیر دارد.

مقام عالی دولت در استان مازندران در خصوص انتصاب فرماندار جدید نور بیان کرد: فرماندار جدید نور از نیروهای متواضع، متشخص و اخلاق مدار است، امروز به دنبال مدیرانی هستیم که نوکری مردم کنند و در دل مردم باشند و بیژن پولادی زمانی هم در سپاه مشغول خدمت بودند، خوب درخشید.

بیژن پولادی" در آیینی با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی امروز به به عنوان سرپرست فرمانداری نور معرفی شد.
به گزارش ایرنا، استاندار مازندران در حکمی بیژن پولادی را به عنوان سرپرست فرمانداری نور منصوب کرد.
بیژن پولادی ۴۵ ساله از اهالی چمستان نور در آبان ماه سال گذشته عهده دار مسوولیت بخشداری چمستان از توابع شهرستان نور شد.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد ارتباطات و دانشجوی دکترای جامعه شناسی است.

پیش از این، احمد توکلی مسوولیت فرمانداری نور را بر عهده داشت که به حکم استاندار، هم اکنون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران را عهده دار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha