نخستین همایش شهدای فرهنگ،هنر و رسانه در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین همایش تجلیل از شهدای فرهنگ، هنر و رسانه روز یکشنبه چهارم تیر در این خطه از ایران اسلامی خبر داد.

علی سرگزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهدا جان خود را فدا کردند تا ما امنیت، آسایش و آرامش داشته باشیم، اظهارداشت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار شد امسال برای نخستین بار همایش تجلیل از شهدای فرهنگ و رسانه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این همایش با هدف تکریم و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگ، هنر و رسانه با حضور مسوولان استانی و کشوری، مشاور امور ایثارگران فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: امید است برگزاری این همایش گشایشی برای تشکیل دبیرخانه دائمی شهدای فرهنگ، هنر و رسانه کشور در سیستان و بلوچستان باشد که موافقت اولیه آن نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده تا از سال آینده این همایش به صورت کشوری در این خطه برگزار شود.

سیستان و بلوچستان تنگه احد نظام

سرگزی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تنگه احد نظام است، بیان کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس دِین خود را به این کشور و نظام و انقلاب اداء کردند امیدواریم بتوانیم ما با گرامیداشت و زنده‌نگه داشتن یاد و نام شهدا در قبال فداکاری آنان ادای دِین کنیم.

وی تاکید کرد: امید است با شکل گیری این دبیرخانه در سیستان و بلوچستان و در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتوانیم هر ساله با احصا کردن مطالب و موارد مرتبط با شهدا از آنها در برگزاری همایش‌ها بهره‌مند شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری نمایشگاه پرتره شهدای فرهنگ، هنر و رسانه استان که توسط استاد سعید محمد شه بخش به صورت طراحی گرافیک انجام شده خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز با حضور مسوولان، خانواده شهدا و علاقمندان به فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت چهارم تیرماه در سالن همایش‌های سینما هلال دایر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد در اجرای هرچه باشکوه تر این همایش‌ها ردیف بودجه‌ای نیز در وزارت فرهنگ مشخص شود تا بتوانیم برای برگزاری این همایش به صورت کشوری و ملی برنامه ریز کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha