تبلیغ اسلام ناب با قرائت امامین انقلاب از اولویت‌های تبلیغات اسلامی اردبیل است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تبلیغ، نشر و ترویج اسلام ناب محمدی در جامعه با قرائت امامین انقلاب از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به‌مناسبت یکم تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز تقابل حق و باطل در اوج خود قرار دارد، افزود: در این شرایط سخت و خاص سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه سنگین تبلیغ، اشاعه، تبیین و تعمیق باورهای دینی در بین آحاد مختلف مردم در جامعه را دارد.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی استان در ۲ محور جریان ملی و استانی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های علمی، جریان‌سازی فرهنگی، برگزاری مهرواره و انواع جشنواره‌ها در مناسبت‌های مختلف و اجرای برنامه‌های متنوع و فاخر دینی، فرهنگی با توجه به مسائل زیست بوم فرهنگی استان از جمله آنها است.

وی تعمیق فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، توجه جدی با آسیب‌های موجود در مناطق مرزی استان، توریسم فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تلاش برای ارتقای شبکه امامت با هدف تبدیل مساجد محله به قلب تپنده جریان فرهنگی را از جمله محورهای فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی در استان ذکر کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: تبلیغ، ترویج و اشاعه اسلام ناب محمدی و جریان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه تمامی آحاد مردم است و بدون حضور، مشارکت و کمک مردم این سازمان در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با اشاره به فعالیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سال گذشته، اضافه کرد: پارسال ۲۱ هزار نفر روز تبلیغ اسلام ناب محمدی در مناسبت‌های مختلف در استان اردبیل انجام شد.

وی ادامه داد: سه هزار مبلغ و روحانی، بیش از هزار و ۵۰۰ مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ، ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد، هزار و ۴۵۰ هیات مذهبی وابسته به تبلیغات اسلامی، حدود ۱۰۰ انجمن اسلامی در صنوف مختلف و ۴۷ کانون فرهنگی، تبلیغی به صورت تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله تبلیغی، ترویجی، فرهنگی و اجتماعی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت بیش از ۱۵۰ موسسه و خانه قرآنی در نقاط مختلف استان اردبیل خبر داد و گفت: در زمینه انس با قرآن، فهم معانی و مفاهیم قرآن و ارتباط و مانوس شدن جوانان با قرآن در استان اقدامات خوبی انجام شده به طوری که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته اردبیل جزو سه استان برتر کشور معرفی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: جهاد تبیین و جهاد امید و همت همگانی برای تبلیغ اسلام ناب از دیگر اولویت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در سال جاری است.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گستره جمعیتی و تکثر فرهنگی و کمبود امکانات را از جمله چالش‌ها و مشکلات اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ذکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha