۲ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85148293
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

به شوق وصال یار

۲ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 85148293
به شوق وصال یار

سنندج- ایرنا- سال‌هاست انتظار چنین روزی را می کشد و امروز که به آرزوی دیرینه خود رسیده، گریه‌ها و خنده هایش با هم عجین شده است، اما خنده هایی که به شوق دیدار یار است بر اشک غم دوری از خانه و کاشانه و عزیزانش غلبه می کند.

به گزارش ایرنا، ساعت حدود سه بامداد است اما جلوی مسجد قبای شهرک بهاران سنندج مملو از جمعیت است همه آمده اند زن و مرد و پیر و جوان برای بدرقه عزیزانشان؛ کسانی که بعد از سال ها توفیق زیارت خانه خدا نصیبشان شده است.

آری اینها مسافران خانه خدا هستند که با شور و شوقی وصف ناشدنی که نشات گرفته از دیدار یار است، مشغول صحبت با همراهان خود هستند، همراهانی که با چشمانی گریان و بغض آلود مسافرشان را بدرقه می کنند.

به هرگوشه ای که نگاه می کنی، مسافرانی را می بینی که خانواده و اقوام دورشان حلقه زده‌اند، یکی با مسافرش عکس سلفی می گیرد، یکی با چشم هایی پر از شک عزیزش را در آغوش می فشارد و دیگری تمنای دعای خیر از مسافرش دارد.

به شوق وصال یار

آنطرف‌تر یکی از همراهانی که مسافرش را سخت در آغوش گرفته و با صدای بلند گریه می‌کند به گونه ای همه نگاهها به سمتش بر می گردد، توجهم را به خود جلب می کند، نزدیکتر که می شوم، دختری حدود ۲۰ ساله است که به پهنای صورت اشک می ریزد و اطرافیان دلداریش می دهند.

از یکی از همراهانش علت این همه بیقراری را می پرسم می گوید مادرش است که بعد از ۱۵ سال این سفر معنوی نصیبش شده است و فرزندان دیگرش سرخانه و زندگیشان هستند و این مادر و دختر سال‌هاست با هم زندگی می کنند و مونس و همدم یکدیگر هستند.

به میان زائرانی بر می گردم که نزدیک اتوبوس ها شده اند و به سمت مادر همان دختری که خیلی بیقراری می کرد، می روم که در حال پاک کردن اشک هایش با گوشه روسری‌اش است، می پرسم این اشک ها، اشک شوق است یا دلتنگی؟

وی که خود را فرشته خسروی معرفی می کند، می گوید: هر دو، دلتنگی بیشتر برای دخترم که می دانم این یک ماه دوری برایش خیلی سخت است و شوق اینکه بعد از ۱۵ سال به آرزوی دیرینه ام رسیده ام.

به شوق وصال یار

وی با اشاره به اینکه این سفر بزرگترین آرزوی من در زندگی بود، اظهار کرد: هنوز هم باور نمی کنم که رهسپار خانه خدا هستم و احساس می کنم خواب می بینم و تا لحظه ای که به سرزمین وحی نرسم آرام و قرار نمی گیرم.

حبیب الله احمدی یکی دیگر از زائران است که با لبخند بر چهره با همراهانش خداحافظی و روبوسی می کند و حتی برای لحظه ای کوتاه لبخند از روی چهره اش محو نمی شود، نزدیکش می شوم و می پرسم چندمین بار است که عازم سرزمین وحی می شود.

وی می گوید: اولین بار است و خدا فقط خودش می داند که در این لحظه چه حالی دارم، هنوز هم نمی توانم باور کنم که قبل از اینکه چراغ عمرم خاموش شود، خداوند این سفر معنوی و طواف خانه خدا و زیارت رسول الله را نصیبم کرده است و امیدوارم همه مسلمانان روزی مسافر این سفر شوند.

لحظه خداحافظی فرا رسیده و مسافران خانه خدا یکی یکی در میان اشک و لبخند سوار اتوبوس می شوند، در این لحظات تعدادی از همراهان بویژه بچه‌هایی که پدر و مادرشان راهی این سفر معنوی است با چهره هایی که غم و اندوه از آن می بارد تا داخل اتوبوس نیز می روند و بار دیگر عزیزانشان را در آغوش می گیرند.

به شوق وصال یار

اتوبوس‌ها یکی پس از دیگری حرکت می کنند و مسافران به شوق دیدار یار با چهره‌ هایی که خوشحالی از آن نمایان است برای عزیزانشان دست تکان می دهند و تعدادی از همراهان نیز هنوز هم بغض دوری بر چهره دارند.

اعزام بیش از هزار کردستانی به سرزمین وحی

اعزام کاروان‌های حجاج کردستانی به سرزمین وحی از روز یکشنبه هفته گذشته ۲۸ خرداد تا اول تیرماه ادامه داشت و هزار و ۳۴۰ نفر در قالب ۹ کاروان از شهرهای مختلف استان به سرزمین وحی اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت کردستان در این رابطه اظهار کرد: کاروان‌های اعزامی از استان به تفکیک شامل سه کاروان از سنندج، یک کاروان از مریوان، یک کاروان از سقز، ۲ کاروان از بانه، یک کاروان از قروه و دهگلان و یک کاروان نیز از بیجار و قروه بودند.

به شوق وصال یار

کاوه شیرزادی با بیان اینکه مسن ترین حاجی اعزامی کشور مصطفی محمودزاده با ۱۱۱ سال سن در کاروان شهرستان بانه حضور داشت، گفت: همچنین محمد خرامانی جوانترین زائر استان کردستان با ۹ سال سن نیز از شهرستان بانه عازم این سفر معنوی شد.

وی با بیان اینکه عملیات پروازی زائران از ایستگاه پروازی فرودگاه همدان به مقصد فرودگاه جده انجام خواهد شد، افزود: انجام تمام خدمات به زائران از جمله رزرو هتل توسط سازمان حج و زیارت انجام شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

شعار حج امسال «حج؛ تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha