امام جمعه کرمان: مروت و انسانیت را در مصرف آب رعایت کنید

کرمان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: با توجه به اینکه در فصل گرما هستیم و گرما افزایش می‌یابد و در نتیجه آن مصرف آب بالا می رود بنابراین همه باید مروت و انسانیت را رعایت و در مصرف آن صرفه جویی کنند تا آب به همه نقاط شهر برسد. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان ضمن تسلیت ایام شهادت امام محمد باقر(ع) با اشاره به ایام شهادت شهدای هفت تیر، هفته قضا را خدمت دستگاه قضایی استان و همه کارکنان این دستگاه تبریک و تهنیت گفت و افزود : برادر قاضی شما در خط مقدمی قرار دارید که می توانید با حکم عادلانه در همه ثوابهای این حکم شریک باشید.

امام جمعه کرمان ادامه داد: با سه جریان عمده در روزهای ختم به پیروزی انقلاب مواجه ایم، یک جریان ملی- مذهبی هاست که ادعای تجربه و تخصص بالایی داشتند، جریان دوم گروه‌های کوچک وابسته به لیبرالیسم و مارکسیسم بود که این جریان رفته رفته فاصله و راهشان از انقلاب جدا شد و جریان سوم توده های مردم و دلدادگان امام(ره) و دستورات ایشان بودند.
وی ادامه داد: جریان خط امام در دوران انقلاب توده های مردم بودند، آنها که استقبال بی نظیر و تاریخی از امام(ره) کردند و انقلاب هر جا نیاز داشت در صحنه حضور داشتند و وقتی به کشور حمله شد مردانه ایستادند و جنگ تحمیلی را مردانه مدیریت کردند و به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: دشمنان با مشاهده حرکت انقلاب، سردمداران جریان خط امام(ره) را تخریب کردند و یکی از این شخصیت ها شهید مظلوم، "شهید بهشتی"بود.
وی یادآور شد: به فضل خدا این انقلاب و حرکت انقلابی در سایه زعامت رهبر معظم انقلاب راه و مسیر خود را ادامه خوهد داد و به دست صاحب اصلی خواهد رسید.

امام جمعه کرمان در خطبه اول نمازجمعه نیز یکی از عوامل مهم در تربیت انسان را ترس از خداوند عنوان و بیان کرد: ترس از خداوند، یعنی " ترس از مقام ربوبی خداوند" و اینکه همه چیز را می داند و مخفی کاری در منظر او معنا ندارد.
وی محور دیگر ترس از خداوند را "ترس از حسابرسی قیامت" و محور دیگر را " ترس از عدالت خداوند" دانست و افزود: خداترسی بهترین عامل برای تربیت انسان است.
وی با بیان اینکه دلیل ارتکاب گناه و معصیت و ظلم و تجاوز به حقوق دیگران آن است که فرد در خداترسی دچار مشکل است؛ گفت: رفتار و اخلاق و منش افراد خداترس در جامعه متفاوت از کسانی است که خداترس نیستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha