خطیب جمعه ساوه: کارآمدی قوه قضاییه نقش مستقیمی بر سلامت دستگاه ها دارد

ساوه - ایرنا - خطیب جمعه ساوه گفت: کارآمدی یا ناکارآمدی قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی نقش بسیار زیادی بر سلامت یا فساد دستگاه های دیگر کشور دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان با اشاره به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران وی، اظهار کرد: امروز ورودی پرونده قضایی بسیار زیاد بوده و این مقوله کار قوه را بسیار سنگین کرده است و به جرات می توان گفت قوه قضائیه تاوان کم کاری ها و کم دقتی های دیگران را می دهد.

وی اضافه کرد: اگر خانواده ها نسبت به تربیت بچه های خود حساس بودند، یا مقوله تربیت در نظام آموزشی به درستی اجرا می شد و یا اینکه مساجد از جهت محتوا اسلامی و تربیت کننده بودند کار قوه قضائیه بسیار آسانتر و رسیدگی به پرونده ها سریعتر بود.

امام جمعه ساوه همچنین نبود حساسیت کافی مجریان قانون به اجرای آن را از دیگر عوامل افزایش ورودی پرونده ها به دادگستری ها اعلام کرد و گفت: اما چون باز بودن مرزهای فرهنگی کشور باعث نفوذ دشمن شده و به تبع ان برخی آسیب های اجتماعی زیاد شده که منجر به افزایش گرفتاری ها در کار قضاوت شده است.

رهبر معظم انقلاب ذخیره ماندگار برای اسلام و انقلاب است

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سالروز سوء قصد به جان رهبر معظم رهبری در ۶ تیر۱۳۶۰، افزود: این روز یادآور یکی از حوادث تلخ تاریخ انقلاب و در عین حال سندی برای حقانیت انقلاب و نظام اسلامی است.

وی اضافه کرد: در این روز تروریست‏های وابسته به استکبار جهانی در روند ترور چهره‏های اصلی انقلاب، حضرت آیت‏الله خامنه‏ای (مدظله العالی) را مورد هدف اقدام تروریستی قرار دادند اما به رغم جراحات شدید، تقدیر الهی این بود که انقلاب اسلامی اوج خودش را با ایشان تجربه کند

وی گفت: ویژگی‏های منحصر به فرد رهبر معظم انقلاب در طول ۴۲ ساله حیات با برکت ایشان پس از جانبازی در راه انقلاب اسلامی، گویای این واقعیت است که خداوند متعال چنین شخصیتی را به‏عنوان ذخیره ماندگار برای اسلام و انقلاب گذاشت باقی بماند تا امروز نه تنها جامعه اسلامی ایران، بلکه جهان اسلام و فراتر از آن، جهان معاصر از این نعمت الهی برخودار باشد.

رسالت تبلیغ و موعظه جدای از سخنرانی است

خطیب جمعه ساوه به ایام تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره و اظهار کرد: تبلیغ و موعظه غیر از سخنرانی است به گونه ای که سخنرانی مربوط به تعلیم و تعلم است ولی وعظ و موعظه در جایی است که انسان خود بسوزد و بتواند دیگران را بسوزاند.

وی افزود: اگر شما می بینید جامعه از نظر اخلاقی نمی تواند پیشرفت کند یک علتش این است که یا واعظ کم داریم یا مردم پای وعظ وعاظ ننشسته اند.

والدین نسبت به غنی سازی اوقات فراغت حساس باشند

حجت الاسلام رحیمی گفت: چون در ایام تابستان قرار گرفته ایم و می طلبد که همه وظیفه احساس کنند قدمی را برای تربیت نسل خود بردارند.

وی یادآور شد: لازم است والدین نسبت به اوقات فراغت بچه های خود حساس باشند و نسبت به اخلاق و تربیت آن احساس وظیفه کنند و دستگاه های اجرایی و نهادها نیز اگر امکاناتی دارند را در اختیار غنی سازی اوقات فراغت بچه ها قرار دهد و امنای مساجد مسجد را با گشاده رویی به روی فعالان دینی بگشایند.

امام جمعه ساوه خاطر نشان کرد: برادران و خواهران خوش ذوق بسیجی در پارک ها و تفریحگاهها برنامه ریزی فرهنگی داشته باشند و گرمی هوا نباید باعث شود یک عده ای محدود دست به اعمال دور از شئونات اسلامی بزنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha