۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85148983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گرگان بر ضرورت رعایت مصرف آب در گلستان تاکید کرد

گرگان - ایرنا - امام جمعه گرگان با اشاره به کمبود آب در گلستان به ویژه مرکز استان، بر ضرورت رعایت مصرف و مدیریت استفاده از آب در روزهای گرم سال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه گرگان اظهار کرد: شهر گرگان به عنوان مرکز استان روزانه ۵۲۰ مترمکعب کمبود آب دارد.

وی بیان کرد: مجموعه مدیریت ارشد استان، مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران مربوطه برای حل این معضل تلاش‌هایی انجام دادند که در صورت تحقق و انجام کامل آن پیگیری‌ها، ۱۵۰ مترمکعب از کمبود و کسری آب را می‌توان جبران کرد.

امام جمعه گرگان افزود : عمیق شدن چاه‌های آب، کاهش باران و برف به عنوان یکی از منابع تامین آب، باعث شده تا این شرایط ایجاد شود.

نورمفیدی تصریح کرد: در اروپا که منابع آبی زیادی دارند، سرانه مصرف آب ۱۲۰ مترمکعب است، اما ما در کشور با توجه به مشکلات و کمبودهای منابع آبی، بیش از ۲۲۰ مترمکعب سرانه مصرف داریم.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد آب موجود گلستان و کشور، در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و ۱۰ درصد در بخش‌های دیگر همچون صنعت و خانگی است.

وی تاکید کرد: ۶۹ درصد آب مورد استفاده در بخش کشاورزی هدر می‌رود.

امام جمعه گرگان افزود: اگر میزان آب مورد استفاده در یک هکتار کشاورزی کشت شالی را در بازار به فروش برسانیم، بیش از ۱۰ میلیارد ریال به فروش خواهد رفت.

وی همچنین به فرا رسیدن هفتم تیر ماه، روز قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: این قوه، از قوای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی و قضاوت در امر قضاوت باید رضای خدا و رضایت مردم را ملاک و معیار کارهای خود قرار دهند.

وی افزود: قضات با کمک گرفتن از خدا، تلاش کنند تا مظلوم به حق برسد و جلوی باطل گرفته شود.

امام جمعه گرگان همچنین با اشاره به در پیش بودن روز عرفه و برکات و آثار دعای این روز و همچنین روز عید قربان گفت: آنان که برای قربانی کردن توانمند هستند، نذورات خود را به دست نیازمندان واقعی برسانند.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: ۶ تیر ماه سالروز ترور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر تهران و روز بعد آن انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام است که اگر چنین اتفاقی در هر کشوری می‌افتاد، آن نظام تاکنون از هم می‌پاشید.

وی یادآور شد: صلابت نظام جمهوری اسلامی و گذر از آن پیچ و خم‌ها، جز با رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب و عنایات ذات اقدس الهی نبود.

وی همچنین فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) را هم تسلیت گفت و یادآور شد: ریشه همه مخالفت‌ها و رفتارهای بنی امیه و بنی عباس با امامان و ائمه جز حسادت و سبک و زندگی آنان نبود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha