۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85149038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده‌های ورودی دادگستری آستارا به بیش از ۱۲ هزار فقره رسید

آستارا- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب آستارا گفت: پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان به بیش از ۱۲ هزار فقره در سال گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسر همدمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا اظهار کرد: ۱۳۰ فقره پرونده در ماه ورودی هر شعبه دادگاه به طور میانگین بوده است که باید با فعالیت‌های تاثیرگذار اجتماعی و فرهنگی، این آمار کاهش یابد.

وی با اشاره به ثبت یک واقعه طلاق به ازای هر سه فقره ازدواج، افزود: ۶۰۰ فقره ازدواج و ۲۴۶ مورد طلاق سال گذشته در آستارا به ثبت رسید که مهمترین عامل‌های وقوع طلاق بیکاری، مسائل اقتصادی، طلاق عاطفی، روابط خارج از عرف، رعایت نکردن حقوق همسر و اعتیاد زوج است که باید برای حفظ بنیان خانواده، فعالیت‌های فرهنگی در اولویت قرار بگیرد.

دادستان آستارا با اشاره به اهداف دستگاه قضا برای دست‌یابی به عدالت و رضایت عمومی، بیان کرد: شعار امسال هفته قوه قضاییه "برای مردم در راه عدالت" است؛ هیچ شریعتی به اندازه اسلام به صلح و سازش در کنار اجرای عدالت و احقاق حق اهمیت نداده، چنان‌که صلح و آشتی بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) از یک سال عبادت بالاتر است.

همدمی احیای حقوق عامه از جمله تامین امنیت، سلامت، بهداشت عمومی، حفاظت از جنگل‌ها، مرتع‌ها و تولید ملی را از اولویت‌های دستگاه قضا برشمرد و اضافه کرد: برطرف کردن مشکل‌های مردم و تکمیل پروژه‌های مهم ملی و استانی مورد توجه است و برای انها تلاش می‌شود.

میز خدمت جهادی این هفته با حضور عباس جاذب رئیس دادگستری، یاسر همدمی، دادستان و جمعی از قاضی‌ها به مناسبت هفته قوه قضاییه از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه در محل مصلی آستارا برپا شد.

شهرستان آستارا با جمعیت افزون بر ۹۵ هزار نفر، در غربی‌ترین نقطه گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha