۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹
کد خبر: 85149108
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش در پارک ملی بموی شیراز فرونشست

۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۹
کد خبر: 85149108
آتش در پارک ملی بموی شیراز فرونشست

شیراز-ایرنا-رییس پارک ملی بمو اعلام کرد : آتش‌سوزی پارک ملی بمو پارکی که مشرف به روستای بَردج در حوالی شیراز است مهار شد.

به گزارش دریافتی ایرنا، مهدی محمدجانی جمعه از وقوع حریق در محدوده‌ای از پارک ملی بمو در ارتفاعات مشرف به روستای بردج، شمال شرق شیراز خبر داد و اظهار کرد: واکنش سریع یک محیط بان و همراهی فوری دستگاه‌های مختلف و مردم، موجب مهار به موقع حریق شد.

رییس پارک ملی بمو افزود: محیط بان پارک ملی بمو با مشاهده آتش‌سوزی در ارتفاعات مشرف به روستای بردج و مخروبه‌های مجاور این روستا اقدام به اطلاع رسانی و جلوگیری از گسترش حریق کرد.

محمدجانی با بیان اینکه محسن یعقوب‌زاده، محیط بان پارک ملی بمو، با اقدام به موقع و سریع برای اطلاع‌رسانی در مورد حریق، باعث در امان ماندن سایر نقاط این پارک از سرایت آتش شد، گفت: محیط بانان پارک ملی بمو در تلاشی شبانه روزی برای مراقبت از طبیعت و انفال الهی در این منطقه می‌کوشند و اقدامات آنان قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: این آتش‌سوزی نیز در کمترین زمان ممکن با هماهنگی شورا و اهالی روستای بردج و آتش نشانی و محیط بانان و مدیریت بحران محیط زیست قبل از آسیب به منطقه مهار شد.

به گزارش ایرنا، پارک ملی بمو با ۴۸ هزار هکتار وسعت از جاهای دیدنی شیراز است و در شمال استان فارس و در شمال‌ شرقی شیراز قرار دارد. این پارک به وسیله جاده شیراز-اصفهان به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود و فاصله آن تا شمال شهر شیراز حدود ۱۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha