۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85149196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکش: نشست «النقب» به تعویق افتاد

۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۴۸
کد خبر: 85149196
مراکش: نشست «النقب» به تعویق افتاد

تهران-ایرنا- وزیر خارجه مراکش از به تعویق افتادن زمان برگزاری نشست النقب خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از المیادین، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در نشستی خبری از تعویق کنفرانس «النقب» میان کشورهای امضا کننده توافقات ابراهیم خبر داد.

این نشست قرار بود تابستان برگزار شود اما وزیر خارجه مراکش اکنون اعلام کرد که نشست النقب به بعد از تابستان موکول شد.

وی گفت که دلیل تعویق برگزاری این نشست به دلیل برخی مشکلات در دستور کار آن و همچنین اوضاع نامناسب سیاسی است.

یک مقام دیپلماتیک صهیونیست اخیرا به i۲۴NEWS اعلام کرد که مراکش تصمیم گرفته میزبانی «اجلاس نقب» را در پاسخ به اقدامات اسرائیل برای گسترش قابل توجه شهرک‌ سازی‌های خود در کرانه باختری لغو کند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در این باره به تایمز اسرائیل گفت که هیچ موعد قطعی برای این نشست تعیین نشده است.

این مقام آمریکایی گفت که تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی یک بار دیگر این روند را از مسیر خارج کرده است.

اخیرا پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس در گزارشی اعلام کرد: مراکش خواستار تعویق نشست وزارتی گروه سازش (چهار کشور عربی امضاکننده توافق سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) موسوم به «نقب۲» شده است.

توافق سازش موسوم به «آبراهام»، حاصل بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و ایالات متحده بود که در ۱۳ اوت ۲۰۲۰ منعقد شد.

هیأت‌های عالیرتبه رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و بحرین روز ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه آبراهام را که با میانجیگری آمریکا به دست آمد، در کاخ سفید امضا کردند.

اگرچه مراکش و سودان نیز بعدها به توافق آبراهام پیوستند اما مخالفت گسترده مردم چهار کشور امضاکننده این توافقنامه، مانع از اجرایی شدن آن شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha