آخرین وضعیت کرونا در فارس/هشت بیمار در جدال با ویروس مرگبار

شیراز-ایرنا-ویروس کرونا همچنان در فارس جولان می دهد و هم اکنون ۹۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های این استان بستری هستند که از این تعداد، هشت بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا،همه گیری بیماری کرونا در سطح کشور از ۴۰ ماه فراتر رفته و همچنان نیز این ویروس نامرئی در جامعه جولان می دهد و سلامت و جان انسان ها را با خطر مواجه می کند.

همه گیری بیماری کرونا از ابتدای اسفندماه ۱۳۹۸ در کشور اعلام رسمی شد و طی بیش از سه سال گذشته همه گیری این بیماری همواره با فراز و فرودهایی همراه بوده و تاکنون جان صدها هزار نفر را در سطح استان فارس با خطر مواجه و هزاران خانواده را داغدار کرده است.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز شنبه سوم تیر ۱۴۰۲، اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۶۴ هزار و ۶۵۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۳۸ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۱۶۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۳ هزار و ۲۲۶ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۴۹۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

هم اکنون ۹۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، هشت بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همچنین مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۲۰۶ نفر است.

از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۴۴۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دز، به هشت میلیون و ۲۹۱ هزار و ۱۳۰ دز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۹۴ دز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۶۱۷ دز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۵۱ دز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۵۶۸ دز یادآور واکسن بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha