۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85149485
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر استان زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای دقت و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و جلوگیری از اطاله دادرسی شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر در این استان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی روز شنبه در سومین روز از هفته قوه قضاییه در آیین افتتاح شعبه ۱۲ تجدید نظر استان افزود: با توجه به اینکه در دادگاه‌های تجدید نظر با افزایش ورودی پرونده مواجه هستیم، با افتتاح شعبه ۱۲ تجدید نظر شاهد تسریع در رسیدگی و کاهش زمان رسیدگی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: هدف از فعال کردن این شعبه، جلوگیری از اطاله دادرسی و دقت هرچه بیشتر در رسیدگی به پرونده‌هاست.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه ارتقای کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آراء در شعب تجدید نظر کمک به اجرای عدالت است، خاطرنشان کرد: در همین راستا یک شعبه به شعب دادگاه‌های تجدید نظر استان اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش شعب دادگاه‌های تجدید نظر در استان شاهد کاهش تعداد پرونده های وارده به شعب و تسریع در فرایند رسیدگی و صدور آراء خواهیم بود که این امر بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی میانگین زمان رسیدگی به پرونده های وارده به دادگستری استان زنجان را ۸۰ روز بیان کرد و گفت: این میزان در سطح کشور بیش از ۱۰۰ روز است.

وی افزود: سال گذشته حدود ۳۰۸ هزار پرونده در ۱۴۰ شعبه دادگستری استان رسیدگی شد و این درحالی است که میانگین صلح و سازش پرونده‌ها در استان زنجان ۵۸ درصد و این میزان در سطح کشور ۳۸ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha