۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85149560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی استقرار بیش از ۱۰۰ موکب در پیاده روی اربعین حسینی

کرج – ایرنا – مسوول کمیته اربعین ستاد توسعه بازسازی عتبات عالیات شهرستان کرج با بیان اینکه سال گذشته در ایام اربعین حسینی ۹۱ موکب از استان البرز در شهرهای نجف و کربلا و همچنین مسیر پیاده روی مستقر شدند، گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۰۰  موکب البرزی در این ایام در این مکان ها مستقر شوند.

«امیر رحمانی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشق به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یکی از مهمترین شاخص هایی است که موکب داران حسینی با باور به این مهم برای خدمت رسانی حاضر می شوند.

وی با اشاره به ضرورت ثبت نام موکب داران در سامانه «موکب داری» اظهار کرد: افراد علاقمند به موکب داری ایام پیاده روی اربعین حسینی برای خدمت رسانی در این ایام هستند و توانمندی لازم را نیز دارند بایستی ابتدا در این سامانه ثبت نام کرده و سپس برای تشکیل و تکمیل پرونده به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مراجعه کنند.

وی به برنامه ریزی ها و تفاهم های جدید امسال ایران با کشور عراق برای هرچه بهتر برگزار شدن همایش میلیونی پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در سال جاری مقرر شده که برای سهولت در تردد زائران و همچنین برپایی زودتر موکب ها تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

وی افزود: مقرر شده برای انتقال امکانات و تجهیزات سرمایشی چند مرز تعیین شود تا پشت ترافیک گرفتار نشوند ضمن اینکه سریعتر به مقصد رسیده تا در ترافیک احتمال فساد مواد غذایی نداشته باشد.

رحمانی تصریح کرد: همچنین در سال جاری مقرر شده برای افرادی که پاسپورت برای اعزام ندارند می توانند گذرنامه اربعین ویژه اربعین حسینی را دریافت کنند ضمن اینکه برای تردد زائران امسال اتوبوس های حامل آن ها می توانند در عراق هم تردد کنند و دیگر لزومی به پیاده کردن زائران در مرز ندارند.

مسوول کمیته اربعین ستاد توسعه بازسازی عتبات عالیات شهرستان کرج یادآور شد: سال گذشته برای تردد زائران و ماشین های حامل بار مرز ۲۰ روز پیش از اربعین بازگشایی شد که امسال برای حمل بار از مقرر شده از یکماه زودتر مرزها بازگشایی شوند.

در همایش پیاده روی اربعین حسینی سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر از البرزی ها در این مراسم شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha