۲۳۳ الویت بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان برای مشارکت شرکت‌های دانش بنیان معرفی شد

زاهدان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳۳ ظرفیت پژوهشی کاربردی اولویت دار بخش کشاورزی استان وجود دارد که شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمدرضا سیدحسینی روز شنبه در نشست با روسای مراکز دانشگاهی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: توسعه بخش کشاورزی می‌تواند موجبات ارتقای اقتصاد خانوارهای بهره برداران و همچنین اشتغال پایدار را رقم زند.

وی ادامه داد: ظرفیت های پژوهشی کاربردی اولویت داری در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان در زمینه های باغبانی، محصولات سبزی و صیفی، گل و گیاهان زینتی، گلخانه ها، گیاهان دارویی، میوه های گرمسیری، سردسیری و نیمه گرمسیری، شیلات، حفظ نباتات، امور اراضی، دام و طیور، برنامه ریزی و امور اقتصادی، دامپزشکی وجود دارد که شرکت های دانش بنیان می توانند در این زمینه ورود کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی، برای تحقق توسعه پایدار کشور امری حیاتی است و بخش کشاورزی به واسطه تاثیرگذاری گسترده بر اقتصاد در صورت فراهم بودن شرایط لازم به تنهایی می‌تواند نیروی محرکه رشد و توسعه اقتصادی کشور باشد. ‌

وی افزود: این بخش کشاورزی فرصتی طلایی برای خودنمایی و نقش آفرینی در همگام‌سازی ۲ حوزه کشاورزی و دانش‌بنیان دارد تا شاهد توسعه کشاورزی اقتصادی و رشد اقتصاد کشاورزی باشیم.

وی خاطر نشان کرد: بی‌شک توسعه کشاورزی دانش‌بنیان به‌منظور افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی با رویکردی جامع و پایدار متضمن حفاظت و صیانت از منابع پایه آب و خاک، امنیت غذایی پایدار کشور را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان بازوی کمکی توسعه فناوری در بخش کشاورزی محسوب می‌شوند، گفت: این شرکت‌ها در رشد تحقیقات، توسعه فناوری در کشاورزی و نیز در بحث امنیت غذایی نقش موثری می‌توانند ایفا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha