اصناف مرکزی در شاخص بهبود فضای کسب و کار رتبه برتر کشور را کسب کرد

اراک - ایرنا- استاندار مرکزی گفت: اصناف این استان در آخرین پایش اتاق اصناف ایران و در ۲۸ شاخص دز زمینه بهبود فضای کسب و کار رتبه اول را کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز شنبه در جشن روز اصناف استان مرکزی افزود: معتقدم اصناف در حفظ ثبات اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارند و تعهد خود را ایفا کردند و بخشی از آرامش جامعه نتیجه همکاری اصناف است.

وی در ادامه به مقایسه اعتبارات تخصیصی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته بودجه عمرانی مصوب استان سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود اگر اعتبارات مانند گذشته تخصیص می یافت باید برای افتتاح بیمارستان ولی عصر اراک همچنان سالها منتظر می ماندیم و حتی پل سنجان هم سال ۱۴۲۵ به بهره‌برداری می‌رسید.

وی بیان کرد: هم اینک دهها طرح استان مانند طرح انتقال آب تفرش به شکل شبانه روز در حال فعالیت است.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: تلاش می کنیم تا همواه پاسخگوی خواسته ها و حتی گلایه های مردم و یا ناترازی ها در حوزه های مختلف باشیم.

مخلص الائمه در ادامه به مشکلات در بخش های متعدد اشاره کرد و افزود: باید مسایل را اولویت بندی کرد زیرا امکان انجام همه مسایل ممکن نیست.

وی بیان کرد: استان مرکزی رتبه چهارم جهاد آبرسانی در کشور را به خود اختصاص داده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم گفت: شهدا ستارگانی هستند که میتوانیم مسیر زندگی را با نور آنان روشن و مسیر درست را انتخاب کنیم.

سرهنگ پاسدار « محسن کریمی» افزود: شهدا ابتدا شناخت و معرفت را فراگرفتند و با گذشتن همه چیز خود، الگو مناسب برای ما هستند.

وی در ادامه بیان کرد: کشور ۲۱۳ هزار شهید و ۶۰۰ جانباز داده است تا امنیت کشور برقرار شود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ما حتی امنیت افراد بی حجاب را برقرار می کنیم زیرا آنان ناموس ما هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم گفت: تیم اقتصادی که در استان مشغول فعالیت است در تلاش است تا با سیاست های اقتصادی مناسب، مشکلات و موانع پیشرو اصناف برطرف شود.

«علی جودکی» افزود: انقلاب اسلامی با حمایت اصناف به پیروزی رسید و به قول امام راحل اصناف به عنوان بازوان ستبر نظام هستند.

وی تاکید کرد: بازاریان و اصناف همیشه پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند اما انتظارات و و البته ظرفیت هایی دارند.

وی بیان کرد: در حوزه صادرات، اصناف استان انتظار دارند شهرک صنفی در این استان دایر شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: اصناف برای گرفتن تسهیلات نیازمند همکاری سیستم بانکی هستند و برای این مهم تاسیس بانک ویژه اصناف، در دستور کار قرار دارد.

رییس اتحادیه لوازم ساختمانی اراک نیز گفت: ۲ درصد اصناف کشور در استان مرکزی فعالیت دارند.

«جمشد زند» افزود: اصناف به عنوان افسران بخش خرد اقتصادی به طور مستقیم با مردم ارتباط دارند و در ادوار مختلف با دستورالعمل و بخشنامه مورد کم لطفی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: اکنون ۶۶ هزار واحد صنفی در استان مرکزی فعالیت دارند که شامل ۱۱ هزار واحد تولیدی، ۹ هزار واحد فنی، ۲۶ هزار واحد صنعتی و ۷۶ هزار واحد توزیعی است.

وی بیان کرد: اکنون ۶۶ هزار واحد صنفی در استان مرکزی فعالیت دارند که شامل ۱۱ هزار واحد تولیدی، ۹ هزار واحد فنی، ۲۶ هزار واحد صنعتی و ۷۶ هزار واحد توزیعی است.رییس اتحادیه لوازم ساختمانی اراک گفت: ۵۰ هزار مرد و ۱۶ هزار زن، متصدیان واحدهای صنفی استان را شامل می‌شوند.

وی بیان کرد: در همه مراکز استانها، شهرک فناوران مستقر است و از ویژگی این شهرکها، صادرات محور بودن، است.

رییس اتحادیه لوازم ساختمانی اراک گفت: لازم است تاسیس شهرک فناوران اراک در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد و منحصرا در اختیار اصناف استان باشد.

زند تاکید کرد: اگر مقوله استاد شاگردی در بین صنوف، احیا نشود، کشور دچار مشکل خواهد شد بنابراین باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

در این آیین از شهید شاخص اصناف استان مرکزی حاج اسماعیل رضایی تجلیل شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha