۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85150286
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار:‌ مشکلات اصناف خراسان جنوبی به صورت ویژه پیگیری می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکلات اصناف استان در جلسه تخصصی و موردی در محل استانداری به صورت ویژه بررسی و پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در حاشیه بازدید از بازار مرکزی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به مناسبت اول تیر ماه از سطح بازار مرکزی بیرجند بازدیدی داشتیم و در این بازدید میدانی از نزدیک پای درد دل و صحبت اصناف نشستیم.

وی گفت: مالیات، مسئله مشترکی بود که توسط اغلب اصناف و بازاریان در این بازدید میدانی مطرح شد و یکسری مشکلات مربوط به مالیات تعیین شده از دستگاه‌های کارتخوان است که این تراکنش‌ها مربوط به فعالیت‌های تجاری کسبه باشد یا نباشد، برای اصناف مالیات تعیین می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: این دغدغه منطقی است و در این خصوص معاون اقتصادی استاندار با مدیرکل امور مالیاتی استان نشست‌های تخصصی برگزار کرده‌اند تا با بررسی بیشتر این موضوع، آنچه در اختیارات استان است همراهی و کمک لازم را با اصناف و کسبه داشته باشیم.

وی گفت: بخشی از موضوعات مطرح شده درخصوص مالیات مربوط به قوانین بالادستی است که همه اصناف کشور به صورت یکسان و واحد دیده می‌شوند، برای پیگیری این مسایل تاکنون مکاتباتی با مرکز داشته‌ایم  و مجدد هم پیگیری خواهیم کرد تا تجدید نظر صورت بگیرد.

قناعت افزود: گرانی، افزایش بازرسی‌ها و اجاره‌بهای بالا از دیگر مشکلاتی بود که در این بازدید اصناف و کسبه مطرح کردند و فردا نشست تخصصی و موردی با اصناف در محل استانداری خواهیم داشت تا مشکلات و مسائل آنان به صورت ویژه بررسی شود.

وی عنوان کرد: اصناف و کسبه اذعان داشتند که این نظام متعلق به مردم است و تاکنون مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف آن را حفظ کردند، پس مردم آزاد هستند در برابر مسئولان مشکلات خود را مطرح کنند.

استاندار خراسان جنوبی  افزود: مردم معتقدند که مسئولان نظام و دولت از جنس مردم هستند به همین خاطر با آرامش، مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کنند.

وی با تاکید بر پیگیری موارد مطرح شده از سوی کسبه و مردم گفت: امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی بتوانیم بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات اصناف را برطرف کنیم.

استاندار خراسان جنوبی امروز همزمان با دهه تولید و تجارت و به مناسبت روز اصناف در بازار بیرجند حضور یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha