حقوق و مزایای دهیاران و نیروهای دهیاری چگونه تعیین می‌شود؟

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ «دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران و نیروهای دهیاری در سال ۱۴۰۲» خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهیار نورعلی روز یکشنبه اظهارداشت: «دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران و نیروهای دهیاری در سال ۱۴۰۲» به‌منظور اجرای ماده ۵ آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور (اصلاحیه مهر ۱۴۰۱) ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران و نیروهای دهیاری و ایجاد وحدت رویه در این‌خصوص، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایا در ۱۳ ماده به استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: براساس این دستورالعمل، حقوق و مزایای دهیاران در چارچوب بودجه مصوب دهیاری و متناسب با ساعات کار پس از گذراندن مراحل قانونی قابل پرداخت است و بهره‌مندی دهیاران از فوق‌العاده شغل براساس درجه دهیاری و مدرک تحصیلی و فوق‌العاده شغل نیروهای دهیاری براساس تعداد دهیاری طرف قرارداد، مدرک تحصیلی تعیین می‌شود.

نورعلی افزود: میزان کمک هزینه عائله‌مندی و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار وفق مصوبات شورای‌عالی کار و کمک هزینه مسکن براساس مصوبه هیات وزیران تعیین می‌شود.

وی تأکید کرد: «مزایای سرپرستی» صرفاً به دهیاران و بر اساس درجه دهیاری قابل پرداخت است و به دهیاران واجد شرایط و نیروهای دهیاری، فوق‌العاده‌ای با عنوان «پاداش بهره‌وری» قابل پرداخت است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: اجرای این دستورالعمل و نظارت کامل بر مفاد آن بر عهده معاونان عمرانی استانداری‌های کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha