برنده‌ی خوش شانسی که زندگی‌اش را باخت/کلاهبرداری بیش از هشت میلیارد تومان

تهران - ایرنا - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمین بیش از هشت میلیارد تومان از تعداد حدود ۴۵ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که دستگیر شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر اظهارداشت: یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و خود را مجری رادیو معرفی کرده و گفته شما برنده ویژه برنامه هستید و پس از چنددقیقه صحبت طولانی با دریافت کدهایی از گوشی بنده حسابم را به سرقت برده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : مجرم با لحنی دروغین و متقلبانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه ویژه خود کدهای مختلفی را از طریق پیامک برای وی ارسال می شده است را به او اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب های بانکی خود می شود.

سرهنگ گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین در یکی از مناطق جنوبی تهران شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دونفر دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمین پس از انتقال به پلیس فتا پرده از اقدامات مجرمانه خود برداشتند و به کلاهبرداری از شهروندان در پوشش قرعه کشی برنامه های رادیویی اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می نمایند قطعا کلاهبرداری است، همچنین شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ اطلاع رسانی کنند.

اخاذی از اتباع کشورهای همسایه توسط یک مامور قلابی

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری مامور قلابی که از اتباع کشورهای همسایه اخاذی می کرد خبر داد و گفت: کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

سرهنگ "محمد گودرزی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اخاذی از اتباع کشور همسایه توسط راننده یک خودروی سواری با چراغ گردان در نزدیکی مترو "ورداورد" رسیدگی به موضوع در دستور کار عملیات کلانتری قرار گرفت و ماموران در این خصوص تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات متهم و ساعات حضور وی را شناسایی کردند افزود: روز گذشته تیم مجربی از ماموران به محل هایی که احتمال حضور متهم بود مراجعه و متهم را با همان مشخصات اعلامی در حال ارتکاب جرم و اخاذی از یکی از اتباع کشور همسایه مشاهده کردند و سریعا وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه مامور قلابی را دستگیر کردند و در بررسی اولیه از متهم کارت شناسایی جعلی و تجهیزات پلیسی کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم ۲۷ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی و اخاذی از اتباع کشور همسایه در پوشش ماموران پلیس در ورداورد و خصوصا اطراف ایستگاه مترو معترف که تا کنون ۳ نفر از مال باختگان به کلانتری مراجعه و متهم را شناسایی کرده اند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha