۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵
کد خبر: 85150628
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروه هفت: درباره تحولات روسیه  لحظه به لحظه هماهنگی داریم

تهران- ایرنا- وزرای گروه ۷ در یک کنفرانس آنلاین با اشاره به تحولات روسیه اعلام کردند درباره وضعیت این کشور هماهنگی لحظه به لحظه دارند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کیودونیوز، دولت ژاپن اعلام کرد وزرای امور خارجه گروه هفت موافقت کردند تا از نزدیک در مورد وضعیت روسیه پس از قیام مسلحانه ادعایی علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور هماهنگ باشند.

وزارت امور خارجه ژاپن در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: در یک کنفرانس آنلاین که به فوریت ترتیب داده شده بود، وزرای گروه ۷ درباره مسائل مهم پیش روی جامعه بین المللی از جمله وضعیت روسیه گفت‌وگو کردند. آنها در یک دیدگاه مشترک اعلام کردند این گروه ۷ به همکاری نزدیک با یکدیگر ادامه خواهد داد.

پوتین روز شنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: شورش مسلحانه توسط گروه واگنر خیانت است و درباره اقدام قاطع علیه نیروهای مزدور که در کنار ارتش روسیه در اوکراین می جنگیدند، هشدار داد.

«یوگنی پریگوژین» موسس این گروه شبه نظامی، مدعی شده است که نیروهای روسی از روز جمعه به اردوگاه‌هاس وی حمله کرده و او نیروهای خود را از اوکراین و به روسیه خواهد فرستاد.

کشورهای گروه هفت عبارتند از بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده، به علاوه اتحادیه اروپا. ژاپن ریاست سال جاری این گروه را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha