۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85150785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲۸ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی بدون کارت سوخت در خراسان‌شمالی شناسایی شد

بجنورد- ایرنا- مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۴۲۸ دستگاه ماشین آلات بخش کشاورزی بدون پلاک و کارت سوخت در این استان شناسایی شد که باید ساماندهی شوند.

به گزارش ایرنا، الله وردی رشیدی روز یکشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع این تعداد ۳۶۷ دستگاه تراکتور و ۶۱ دستگاه کمباین است که بنا به دلایل فرسوده بودن، فوت صاحب ماشین و یا سایر مشکلات بدون پلاک مانده اند.

وی افزود: در استان ۱۵ هزار دستگاه تراکتور وجود دارد که ۱۲ هزار و ۹۶۷ دستگاه پلاک به نام صاحب ماشین و یکهزار و ۶۳۲ دستگاه نیز پلاک دارند اما ماشین به نام فرد دیگری است.

مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، تعداد کمباین‌های استان را نیز ۱۹۵ دستگاه عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی شده است تا ماشین آلات بخش کشاورزی ساماندهی شود.

لزوم ساماندهی ماشین آلات بخش کشاورزی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: ماشین‌آلات بخش کشاورزی بدون کارت سوخت در راستای مبارزه با کالای قاچاق باید ساماندهی شوند.

حسن ناهیدی افزود: متاسفانه بخشی از تراکتورها و کمباین ها به دلایل مختلف پلاک ندارند و همین علت از کارت سوخت نیز محروم هستند.

وی تصریح کرد: صاحبان این ماشین آلات بخش کشاورزی به اجبار سوخت گران را خارج از شبکه تهیه می‌کنند که این اقدامات باعث فروش سوخت قاچاق و گران خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: مشکلات صاحبان ماشین آلات بخش کشاورزی بدون سوخت باید توسط دستگاه های مسوول و مربوط بررسی و تعیین تلکیف شوند.

ناهیدی افزود: صاحبان این خودروها نیز به علت نبود کارت سوخت به اجبار از سوخت گران تر استفاده می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش از شرکت فرآورده های نفتی استان خواست تا سوخت مورد نیاز در اختیار دستگاه هایی که از طرح مولد استفاده می کنند، گذاشته شود.

ناهیدی افزود: در راستای کاهش مصرف برق در زمان پیک از دستگاه های اجرایی و اداره ها خواسته شده تا از برق مولد استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha