داوری:سفر حدادی به آمریکا در دوران صیامی هماهنگ شده بود/ فدراسیون دوومیدانی را آتش زده‌اند

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: از برنامه حدادی برای سفر به آمریکا اطلاعی نداشتم و وقتی که آمدم او به آمریکا رفته بود و نمی‌دانم چه تصمیمی داشت اما سفرش در دوران رئیس پیشین فدراسیون هماهنگ شد.

افشین داوری در گفت‌وگو با ایرنا، درباره تصمیم ستاد بازی‌ها برای اعزام محدود دوومیدانی‌کاران به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: کسانی که ریاست دوومیدانی را در این ۱۰ سال برعهده داشتند، به این فدراسیون آتش زدند. زمانی که این فدراسیون را به رئیس بعدی تحویل دادم، ۱۰ سهمیه المپیک، یک مدال المپیک و اولین مدال بازی‌های آسیایی دختران را در همان مقطع زمانی توانستیم کسب کنیم و افتخارات خوبی داشتیم. دوومیدانی‌کاران رکوردهای عالی داشتند.

وی افزود: الان با نگاه به وضعیت دوومیدانی می‌بینیم که از لحاظ منابع انسانی و تعداد ورزشکار در مضیقه هستیم. ستاد بازی‌ها مسلما باید کیفی اعزام کند. دوومیدانی رشته ارزشمندی است و توانایی زیادی برای کسب مدال دارد. اگر در زمان مناسب مدیریت درستی داشتیم در هانگژو و المپیک با نمایندگانی قابل قبول می‌توانستیم رکوردهای خوبی ثبت کنیم. سال گذشته یکی از مربیان ارزشمند گفت که در ژاپن و توکیو هیچ نماینده‌ای نداشتیم و در المپیک توکیو ۲۰۲۰ دو دوومیدانی‌کار با وایلد کارت حضور یافتند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: در سال ۲۰۱۲ فدراسیون دوومیدانی ۱۰ ورودی المپیک داشت و حتی صاحب یک مدال نقره در بازی‌ های المپیک شد؛ اما در المپیک توکیو صفر ورودی داشتیم و همان دو نفر هم باید با وایلد کارت رفتند. به همین دلیل است که کمیته ملی المپیک سخت‌گیری‌های خود را برای فدراسیون دارد.

وی ادامه داد: دختران خیلی خوبی در دوومیدانی داریم که پتانسیل بالایی دارند و می‌توانند در بازی‌ها حضور یابند. هر چند باید دونده ‌ مطرحی به این بازی‌ها اعزام شوند. با ستاد بازی‌ها مذاکراتی داشتم تا بتوانم تعداد دونده‌های اعزامی را افزایش دهم و آنها قول‌هایی دادند. تا پایان هفته تعداد نهایی دوومیدانی‌کاران اعزامی را مشخص می‌کنیم. باید تا ۱۵ تیر لیست نهایی را بدهیم و امیدوارم تعداد بیشتری از دوومیدانی‌کاران کشورمان بازی‌ها را تجربه کنند. در رشته‌های ۱۰۰ متر زنان و مردان، پرتاب دیسک مردان، پرتاب وزنه، پرتاب چکش و پرش‌ها اعزام داریم؛ اما علاقه‌مندیم تا در ۸۰۰ متر هم اعزام داشته باشیم.

داوری درباره گلایه مهدی پیرجهان مبنی بر اینکه فدراسیون دوومیدانی در حق او اجحاف کرده است، کفت: قبل از مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) پیرجهان با من صحبت کرد و برنامه‌های او را به اطلاع کمیته فرستادم و بعد به ترکیه رفت و قرار است به زودی برای تمرین به قزاقستان هم برود و نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را زده است.

داوری:سفر حدادی به آمریکا در دوران صیامی هماهنگ شده بود/ فدراسیون دوومیدانی را آتش زده‌اند

داوری در پاسخ به این پرسش که احسان حدادی چرا بدون حضور در مسابقات بین‌المللی از آمریکا برگشت، گفت: از برنامه حدادی برای سفر به آمریکا اطلاعی نداشتم و وقتی که آمدم او به آمریکا رفته بود و نمی‌دانم چه تصمیمی داشت. در هر صورت اگر بخواهم کاری انجام دهم بلافاصله آن را در کمیته فنی مطرح می‌کنم و بعد از صورت جلسه، دستورالعمل هیئت رئیسه اعلام می‌شود. برای بازی‌های آسیایی پرونده تشکیل دادم و اتفاقا با حدادی هم صحبت کردم. وی ورزشکار حرفه‌ای است و تمام شرایط را کنار هم می‌گذارد تا بهترین تصمیم را بگیرد. حدادی از دیروز تمرینات خود را در مجموعه آفتاب انقلاب شروع کرد و با مدیر تیم‌های ملی نشستی داشت. هر تصمیمی که حدادی بگیرد به کمیته فنی ارائه می‌دهد و نهایتا براساس تصمیم گش از او حمایت می‌کنیم.

وی اظهار داشت: احسان حدادی شرایط قابل قبولی دارد و مشروط به اینکه چون در این سه ماه آینده تنها به کسب مدال در بازی‌ها فکر می‌کند، انگیزه‌های لازم را دارد. او ورزشکار بزرگی است که افتخارات زیادی برای ایران به ارمغان آورده است و باعث سربلندی ایران شده بود. حدادی تنها متعلق به خودش نیست و بلکه به فدراسیون و ایران تعلق دارد. او آبروی مشترک همه ماست. وی ۴ مدال طلای بازی‌ها، ۶ طلای قهرمانی آسیا و مدال المپیک را در کارنامه خود دارد که واقعا بی‌نظیر است و نباید به او خدشه وارد شود. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در اوج باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha