۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85151300
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۶۲ زندانی در زنجان آزاد شد

زنجان - ایرنا - به مناسبت هفته قوه قضائیه در این استان در جریان بازدید مقامات قضایی استان از زندان  و بررسی پرونده ها و مشکلات زندانیان ۶۲زندانی از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس کل دادگستری زنجان روز یکشنبه در حاشیه این بازدید و دیدار چهره به چهره با زندانیان که با حضور همه ۱۶۳ قاضی استان شامل، قضات محاکم، دادسراها، تجدید نظر، شورای حل اختلاف و همچنین مدیران سازمانهای تابعه برگزار شد، افزود: در راستای اجرای سیاست های قوه و تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر توجه به امور زندانیان و تعیین تکلیف زندانیان امروز با حضور مسئولان قضایی استان و قضات استان دیدار چهره به چهره با زندانیان در سه حوزه قضایی زنجان، ابهر و خدابنده برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: نتیجه این حضور دیدار چهره به چهره و بررسی مشکلات ۷۳۲ نفر اززندانیان و با کمک ستاد دیه استان ۶۲ زندانی آزاد و تعداد ۵۲ نفر از زندانیان واجد شرایط مرخص اعزام شدند.

وی، با تقدیر از همراهی و همکاری قضات استان در اجرای سیاست های قوه در استان اظهار داشت: استان زنجان در اجرای برنامه های ابلاغی قوه به ویژه برنامه عملیاتی اقدامات موثری انجام داده است.
وی هدف از این دیدارها را بررسی مشکلات زندان و زندانیان و فراهم کردن زمینه آزادی محکومان مشمول است که صدور احکام مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از نهادهای ارفاقی و پابند الکترونیکی توسط قضات را اقدامی قابل تقدیر ذکر کرد.

در پایان دیدار چهره به چهره که به مدت سه ساعت، بصورت هدفمند و تفکیک شده انجام شد قضات استان با تمامی زندان و بویژه زندانیان شعبه خود دیدار کردند.

تعدادی از قضات محاکم و دادسراهای استان که در توجه به امور زندانیان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس، دادرسی الکترونیکی و گزارش اصلاحی منجر به رضایت اهتمام بیشتری داشتند تقدیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha