قربانی: در گذشته از تیراندازی غافل بودند/ امروز بستر خوبی در این رشته مهیا شده است

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به اقدامات انجام شده در این رشته گفت: در گذشته از رشته تیراندازی غافل بودند اما امروز بستر خوبی در این رشته مهیا شده است.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، مرتضی قربانی تاکید کرد: در این یک‌سال با وجود مشکلاتی که وجود داشت ۱۰ اعزام برون مرزی داشتیم که حاصل آن ۱۳ مدال طلا، نقره و برنز و کسب اولین سهمیه کاروان ایران در المپیک پاریس توسط هانیه رستمیان بود.

وی ادامه داد: در جام‌جهانی اهداف پروازی در قزاقستان اولین مدال تراپ در ادوار حضور در جام جهانی به دست آمد، در جام جهانی تفنگ و تپانچه در باکو نیز دو مدال طلا و نقره توسط سجاد پورحسینی و هانیه رستمیان کسب شد و در مجموع سوم جهان شدیم.

او خاطر نشان کرد: بستر خوبی در تیراندازی وجود دارد و جوانان باید بدانند این امکانات برای آنهاست، اگر در فوتبال یک مدال وجود دارد در تیراندازی مدال‌های زیادی توزیع می‌شود اما در گذشته از این رشته غافل بودند.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: در این مدت جامعه تیراندازی گسترش یافته و می خواهیم به جایی برسیم که همه مردم کشور جذب این رشته شوند و استعدادها از روستاها شناسایی و در شهرستان و استان‌ها مقام کسب کنند تا به تیم ملی و مدال‌های جهانی برسند.

وی عنوان کرد: ۵ ماه پیش تفاهم نامه‌ای با ستاد مبارزه با موادمخدر امضا شد و در صدد هستیم ۹ هزار روستا را در امر تیراندازی فعال کنیم. امروز در هر استان سه‌روستا، یعنی ۹۶ روستا تجهیز شدند و در تلاشیم تا جوانان و نوجوانان در روستاهای سراسر کشور جذب این رشته شوند. در بحث این طرح سرمایه‌گذاری و بودجه از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین می‌شود و هیات ها موظف به شناسایی روستاهای هدف هستند و ما نیز تجهیزات را فراهم می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha