۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85151335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای پویش ملی "غرق نشویم" در زنجان

۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴
کد خبر: 85151335
اجرای پویش ملی "غرق نشویم"  در زنجان

زنجان - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پویش ملی "غرق نشویم" با هدف حساس سازی جامعه و دادن آگاهی به مردم برای به صفر رساندن غرق شدگی در این استان اجرا می شود.

حکمت اله هاشمی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی پویش ملی غرق نشویم، افزود: با فرارسیدن فصل تابستان و گرما، برخی شهروندان بدون آشنایی به مهارت شنا در رودخانه و سدهای کشاورزی و کانال های آب بدون رعایت نکات ایمنی اقدام به شنا می کنند که غرق شدگی سالانه تعدادی از این افراد یکی از پیامدهای آن است.

وی یادآوری کرد: برای کاهش خطرات ناشی از غرق شدگی، پویش ملی "غرق نشویم " با هدف حساس سازی جامعه و دادن آگاهی به مردم برای جلوگیری از تلفات عملیاتی شده که در این راستا برای کاهش حوادث باید واقعیت ها بیان شود تا با تغییر رفتارها و باورها شاهد کاهش تلفات در این زمینه باشیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان بر آموزش شهروندان تاکید کرد و گفت: در خصوص کاهش غریق در سدهای کشاورزی استان زنجان با جهادکشاورزی تفاهم نامه ای بسته می شود تا شاهد به صفر رسیدن حوادث در این حوزه باشیم.
وی همچنین از تشکیل کمیته ای برای بررسی سدها و شناسایی سدهایی که بیشترین تعداد غرق شدگی را دارد خبرداد و گفت: در نشستی با روسای خانه های هلال مقرر شد در روستاهایی که استخرها و سد وجود دارد، اهالی را نسبت به خطرات آن آگاه کنند.
سدهای کشاورزی برای جلوگیری از غرق شدگی ایمن سازی شود
مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از اجرای پوش ملی "غرق نشویم" در استان گفت: این تدبیر را هلال احمر جاهایی که امکانات و تجهیزات لازم برای نجات افراد در حوادث احتمالی وجود ندارد با تلاش همه دستگاه های اجرایی دخیل و صدا و سیما برای ترویج عدم شنا در مکان هایی که احتمال غرق شدن وجود دارد، عملیاتی می کند.

صفی اله کرامتی اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی از مناطق و سدهای استان در اختیار آب منطقه‌ای است ولی قانونگذار تصمیمی گرفته و مسوولیت نجات غریق را برعهده جمعیت هلال احمر نهاده است، سایر دستگاه ها نیز در این خصوص باید کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم سدهایی که کشاورزان در باغ‌ها و مزارع دارند، بندها و حوضچه ها ایمن سازی شده تا شاهد غرق شدگی نباشیم.

کرامتی افزود: سد حسن ابدال سالانه کشته داشته باید آب منطقه ای استان تلاش کند مسیرهای پرتردد را مدیریت شود تا با کاهش حوادث مواجه شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha