۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85163391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشترین میزان غرق شدگی زنجان مربوط به سدهای "کینه ورس و حسن ابدال" است

زنجان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان گفت: بیشترین میزان غرق شدگی استان طی سال‌های گذشته مربوط به سدهای "کینه ورس و حسن ابدال" بوده است و همکاری مردم نقش بسزایی در کاهش این حوادث دارد.

صفی اله کرامتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پیشگیری از غرق شدگی در سدها و منابع آبی استان، فرهنگ سازی برای اجتناب شهروندان از شنا در مکان های غیر مجاز در دستور کار قرار گرفت و جلساتی با دستگاه های مرتبط از جمله جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

وی اضافه کرد: همچنین جهاد کشاورزی استان ملزم شد نسبت به ارائه توصیه های لازم به کشاورزان اقدام کند تا تمهیدات لازم برای پیشگیری از غرق شدگی در سدها و آبگیرهای کشاورزی را اتخاذ کنند.

این مسوول ادامه داد: شرکت آب منطقه ای هم موظف شد اقدامات لازم پیشگیرانه برای شنا نکردن افراد در مکان ها و سدهای تحت مدیریت خود را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه همکاری شهروندان مشکلی در غرق شدگی ایجاد نخواهد کرد، افزود: امیدواریم امسال کمترین میزان غرق شدگی را در سطح استان شاهد باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان ادامه داد: پارسال ۶ نفر در سدهای استان غرق شدند و امسال نیز یک نوجوان اهل روستای وهران در رودخانه قزل اوزن منطقه قارقاچای شهرستان ماهنشان غرق شد.

این مسوول تاکید کرد: شنای افراد در مکان های غیر استاندارد و فاقد ناجی غریق حتی برای شناگران ماهر، زبده و حرفه‌ای نیز خطرناک است و باید به جد از آن اجتناب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان با اشاره به افزایش بی سابقه دما طی چند روز آینده در سطح استان، خاطر نشان کرد: دمای هوا از امروز/شنبه/ روند افزایشی می یابد و طی روزهای آینده به اوج خود می رسد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به وقوع احتمال آتش سوزی ها ستاد مدیریت استان در آماده باش کامل قرار دارد و همکاری مردم در پیشبرد اقدامات این ستاد بسیار اثرگذار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha