شعبه ویژه رسیدگی به متخلفان صدور مجوز کسب و کار در لرستان تشکیل شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: متخلفان اجرای احکام قانونی در زمینه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، با تشکیل شعبه ویژه رسیدگی، مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اقتصادی و دارایی لرستان، الهام شاداب فر افزود: در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکید رییس جمهور، درگاه ملی مجوزها به آدرس Mojavez.ir از سال گذشته فعال شد و اکنون تنها مرجع ثبت درخواست و صدور مجوزهای کسب و کار در سراسر کشور محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: شعبه نهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب خرم آباد به عنوان شعبه ویژه رسیدگی جهت پیگرد متخلفان از اجرای احکام قانونی تسهیل صدور مجوزها تعیین شده است و سازمان بازرسی نیز تخلفات این زمینه را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: به حکم ماده هفت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، مطالبه شرط، مدرک یا هزینه‌ای بیشتر از آنچه در درگاه ملی مجوزها اعلام شده، از متقاضی مجوز و مطالبه مجوز کاغذی از فردی که شناسه یکتا داشته و نامش در بانک اطلاعات کسب و کارها می باشد، جرم است و حداقل ۶ ماه حبس دارد که متقاضیان می توانند شکایت خود را به‌صورت الکترونیک در درگاه ملی مجوزها ثبت کنند.

شاداب فر گفت: فراخواندن حضوری متقاضی مجوز برای تحویل مدارک، صادر نکردن مجوز به بهانه اشباع بازار، محدودیت ظرفیت، حدود صنفی، رد درخواست متقاضی بدون ارایه دلیل، تحویل کاغذ استعلام از سایر ادارات به متقاضی مجوز و ثبت نام از متقاضی دریافت مجوز خارج از درگاه ملی مجوزها نیز تخلف محسوب شده و متخلفان با اعلام درگاه ملی مجوزها، تحت پیگرد از طریق سازمان بازرسی کل کشور قرار می‌گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha