۵ تیر ۱۴۰۲، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85151464
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خشم رژیم صهیونیستی از اوکراین در پی انتشار بیانیه سفارت کی یف در تل آویو
ساختمان سفارت اوکراین در تل آویو

تهران-ایرنا- انتشار بیانیه ای از سوی سفارت اوکراین در تل آویو، خشم مقامات رژیم صهیونیستی علیه مقامات کی یف را برانگیخته است.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه تلویزیونی آی ۲۴ نیوز رژیم صهیونیستی در این باره نوشت که "ایلی کوهن" وزیر امورخارجه این رژیم تصمیم گرفته سفیر اوکراین را به جلسه توبیخی در این وزارتخانه احضار کند.

این اقدام وی در اعتراض به بیانیه صادره از سفارت اوکراین در اسرائیل رخ می‌دهد.

تارنمای این شبکه تلویزیونی در این باره افزود که کوهن گفته که اسرائیل بصورت قاطعانه و با وجود پیچیدگی‌هایی که در ارتباط با روسیه وجود داشته، ازآغاز جنگ از کی‌یف حمایت کرده، در کنار اوکراینی‌ها ایستاده و از وحدت اراضی و حاکمیت اوکراین دفاع کرده است.

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی افزود: اسرائیل همچنین یک کمک بشردوستانه به ارزش ۸۰ میلیون شیکل در سال گذشته به اوکراین ارسال کرد و امسال نیز بودجه بیشتری برای این کار اختصاص خواهد داد.

وی افزود: آژیر خطر که اسرائیل به اوکراین داد نیز در نجات جان شهروندان اوکراینی نقش خواهد داشت.

اما سفارت اوکراین در سرزمین‌های اشغالی در بیانیه‌ای که یکشنبه منتشر شد ، اعلام کرد که دولت اسرائیل در جراین حوادث جاری، بصورت نزدیک با روسیه همکاری می‌کند.

در این بیانیه آمده است که اظهارات نخست وزیر اسرائیل بعنوان تلاش وی برای توجیه شانه خالی کردن تل آویو از اتخاذ اقدامات لازم در یک سال و نیم گذشته می‌توان تعبیر کرد که تدابیر دفاعی لازم برای اوکراین را فراهم نکرده است.

سفارت اوکراین در تل آویو اعلام کرد که حکومت اسرائیل در دو دور مذاکراه سیاسی سطح بالا با وزارت امورخارجه روسیه به توافق رسیده که دفتر نمایندگی مسکو در قدس دایر شود و یک قطعه زمین مجانی نیز برای این کار اختصاص یافته و وزارت امورخارجه اسرائیل از این اقدام به دستآوردی تاریخی نام برده است.

این سفارتخانه اعلام کرده است: با وجود این که کشورهای دمکراتیک جهان روسیه را تحریم کردند، اما اسرائیل نه تنها هیچ تحریمی علیه مسکو وضع وضع نکرد، بلکه تجارت متقابل با مسکو را در ۲ سال گذشته افزایش داده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گفته بود: وضعیت (رژیم) اسرائیل درباره اوکراین با کشورهای غربی متفاوت است؛ زیرا ما در سوریه با روسیه مرز داریم.

مقام‌های اوکراینی بارها از رژیم صهیونیستی به خاطر همراهی نکردن این رژیم در جنگ این کشور از بیم روسیه انتقاد کردند و از طرف دیگر مقام‌های روسیه نیز بارها به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه همکاری تسلیحاتی با اوکراین هشدار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha